Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Garry L. Hagberg is the James H. Ottaway Professor of Philosophy and Aesthetics at Bard College, USA, and has also been Professor of Philosophy at the University of East Anglia, UK. Author of numerous papers at the intersection of aesthetics and the philosophy of language, his books include: Meaning and Interpretation: Wittgenstein, Henry James, and Literary Knowledge ; Art as Language: Wittgenstein, Meaning, and Aesthetic Theory ; and Describing Ourselves: Wittgenstein and Autobiographical Consciousness . He is editor of Art and Ethical Criticism and of Fictional Characters, Real Problems: The Search for Ethical Content in Literature , co-editor of A Companion to the Philosophy of Literature , and Editor of the journal Philosophy and Literature . He is presently writing a new book on the contribution literary experience makes to the formation of self and sensibility , Living in Words: Literature, Autobiographical Language, and the Composition of Selfhood.
Introduction: Garry L. Hagberg.- PART I: THE AESTHETIC DIMENSION OF WITTGENSTEIN'S PHILOSOPHICAL WORK.- 1. The Aesthetic Dimension of Wittgenstein's Later Writings: William Day.- 2. Improvisation and Imagination in Wittgenstein's Philosophical Investigations: Beth Savickey.- 3. Wittgenstein, Music, and the Philosophy of Culture: Garry L. Hagberg.- PART II: NARRATIVE, INTERPRETATION, AND LITERARY LANGUAGE.- 4. Is a Narrative a Something or a Nothing?: Robert Chodat.- 5. Narrative Aspect Change and Alternating Systems of Justice: A Wittgensteinian Reading of Borges: Shlomy Mualem.- 6. Thinking the Poem: Bishop's Transcendental "Crusoe in England" (For Example): Walter Jost.- PART III: MUSICAL UNDERSTANDING.- 7. Wittgenstein on Musical Depth and Our Knowledge of Humankind: Eran Guter.- 8. Wittgenstein and the Inner Character of Musical Experience: Gary Kemp.- 9. Wittgenstein's Criticism of a 'Science of Aesthetics' and the Understanding of Music: Alessandra Brusadin.- PART IV: EXPERIENCING ART AND PERCEIVING PERSONS: AN INTIMATE CONNECTION.- 10. The Philosophy of the Face: Bernard Rhie.- 11. Seeing Stars: The Reception and Ontology of Movie Stars: David Goldblatt.- 12. If an Artwork Could Speak: Aesthetic Understanding After Wittgenstein: Constantine Sandis.- Index.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.