Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
This Pivot book looks at the ways in which disruptive technologies, datafication, and Artificial Intelligence (AI) are shaping Comparative and International (CIE) Education and leading to its platformization. CIE entails the study of foreign educational systems in comparative perspective to discern what can be learned from approaches in various educational contexts and how these approaches might be applicable to other educational systems. The advent of advanced technologies, particularly AI, has been a game changer for research, teaching, and learning methods. It is within this context and at the intersection of deglobalization (and the retreat towards regionalization) and the rise of the fourth industrial revolution-that blends the biological, physical, and cyber-physical together-that this project seeks to describe the benefits and consequences of datafication and AI for the field of CIE.
Sydney Marie Simone Curtis earned a PhD in Higher Education from Loyola University Chicago, USA.
Victoria Desimoni is Research Fellow at Arizona State University, USA.
Max Crumley-Effinger is Assistant Director of International Student Affairs at Emerson College, USA.
Florin D. Salajan is Professor in the School of Education at North Dakota State University, USA.
tavis d. jules is Professor of Higher Education at Loyola University Chicago, USA and Senior NORRAG Fellow.
1. Artificial Intelligence in Comparative and International Education in the Age of the Anthropocene.- 2. The Rise of the Technological-Industrial Complex and Education 4.0.- 3. The Emergence and Progression of AI in Comparative and International Education.- 4. Beyond the Anthropocene: Ethics, Equity, and Responsible Use of AI in CIE.- 5. Using Artificial Intelligence for Educational Research: Methodological Implications.- 6. Regulatory Responses and Emerging Global Scripts in the Governance of AI in Education.- 7. Capturing the Potential of Pluriversal AI Ecosystems.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.