The use of differing input and output equipment (scanners, monitors, printers, etc.) in computer-aided publishing often results in the unsatisfactory reproduction of color originals in print and online media. The theoretical principles of a theory of color, color measurement, and offset printing are indispensable for calibrating the overall course of production. This is the first book presenting the basics and strategies for color management in the print publishing workflow with focus on producing according ISO 12647-2 and other standards. The user learns what to expect from color management according to the ICC-standard and how to avoid the pitfalls. The terminology is oriented on practicing professionals for print production.
Rezensionen / Stimmen
Aus den Rezensionen: "... Dieses englischsprachige Buch liefert die richtige Grundlagen und Vorgehensweisen fur Farbmanagement. Es richtet sich in erster Linie an klassische Print-Publisher, aber auch Video- und Webdesigner konnen gut davon lernen und sich die Grundlagen fur den wichtigen Bereich aneigen. [sic] " (in: Digital Production, Marz/April 2009, Issue 2, S. 11)
Reihe
Auflage
Sprache
Verlagsort
Verlagsgruppe
Zielgruppe
Für höhere Schule und Studium
Für Beruf und Forschung
Professional/practitioner
Illustrationen
Maße
Höhe: 285 mm
Breite: 215 mm
Dicke: 18 mm
Gewicht
ISBN-13
978-3-540-67119-0 (9783540671190)
DOI
10.1007/978-3-540-69377-2
Schweitzer Klassifikation
Color Theory with Ideal Colors.- Color Theory with Realistic Colors.- The Principles of Color Management.- ISO 12647, GRACoL and SWOP for Separation, Proof and Print.- Using ICC Strengths and Avoiding ICC Problems.- PDF/X-1a and DeviceLink Color Servers.- Corner Stones for a Color-Management Strategy.