Ambidextrous Strategy

Antecedents, Strategic Choices, and Performance
 
 
Routledge (Verlag)
  • 1. Auflage
  • |
  • erscheint ca. am 25. Februar 2021
  • |
  • 250 Seiten
 
E-Book | PDF ohne DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-000-35077-7 (ISBN)
 

Strategies of enterprises evolve with the development of strategic management theory and new concepts, models, and outlooks that emerge with it. The concept of ambidexterity is a relatively new approach to business development strategies, which involves simultaneous exploration and exploitation activities to ensure the success of the company and a relatively sustainable competitive advantage. This begs the question as to whether the ambidextrous strategy is the right choice for all enterprises, and if not, what determines its choice.

This book identifies and systematizes antecedents for choosing ambidextrous strategy, including factors related to the uncertainty of the environment, its dynamics, complexity, and unpredictability, intra-organizational factors, those related to resources, organizational structure, and behavioral context, as well as those related to strategic leadership. It examines the outcomes of implementing ambidexterity from the perspective of financial and market performance and assesses the choices of companies operating in Poland from the perspective of the impact that particular antecedents had and the outcomes achieved, providing knowledge and guidance on the circumstances in which choosing the ambidextrous strategy brings the best results.

The book presents the research findings to date, the cognitive gaps that still exist, and the directions for further research. It is intended for scientific circles, doctoral and management students and a wide range of managers, who have to make difficult strategic choices aimed, on the one hand, at increasing the efficiency of the company and, on the other, at seeking new paths of growth.

1. Auflage
  • Englisch
  • Milton
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
16 schwarz-weiße Abbildungen, 16 schwarz-weiße Zeichnungen, 56 schwarz-weiße Tabellen
  • 2,50 MB
978-1-000-35077-7 (9781000350777)
weitere Ausgaben werden ermittelt
Agnieszka Zakrzewska-Bielawska is Professor in the Department of Management at Lodz University of Technology, Poland.

1. Ambidexterity as a Concept for the Modern Company's Development. 2. Antecedents and Performance of an Ambidextrous Strategy. 3. Methodology. 4. Ambidextrous Strategy: Findings from Polish Companies.

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: ohne DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Ein Kopierschutz bzw. Digital Rights Management wird bei diesem E-Book nicht eingesetzt.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

35,49 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF ohne DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen