Laws of UX

Using Psychology to Design Better Products & Services
 
 
O'Reilly (Verlag)
  • erschienen am 21. April 2020
  • |
  • 152 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-4920-5526-6 (ISBN)
 
An understanding of psychologyspecifically the psychology behind how users behave and interact with digital interfacesis perhaps the single most valuable nondesign skill a designer can have. The most elegant design can fail if it forces users to conform to the design rather than working within the blueprint of how humans perceive and process the world around them. This practical guide explains how you can apply key principles in psychology to build products and experiences that are more intuitive and human-centered. Author Jon Yablonski deconstructs familiar apps and experiences to provide clear examples of how UX designers can build experiences that adapt to how users perceive and process digital interfaces.Youll learn:How aesthetically pleasing design creates positive responsesThe principles from psychology most useful for designersHow these psychology principles relate to UX heuristicsPredictive models including Fittss law, Jakobs law, and Hicks lawEthical implications of using psychology in designA framework for applying these principles
  • Englisch
  • Sebastopol
  • |
  • USA
  • 22,63 MB
978-1-4920-5526-6 (9781492055266)
weitere Ausgaben werden ermittelt
  • Intro
  • Preface
  • Why I Wrote This Book
  • Who This Book Is For
  • What's in This Book
  • O'Reilly Online Learning
  • How to Contact Us
  • Acknowledgments
  • 1. Jakob's Law
  • Overview
  • Origins
  • Examples
  • Conclusion
  • 2. Fitts's Law
  • Overview
  • Origins
  • Examples
  • Conclusion
  • 3. Hick's Law
  • Overview
  • Origins
  • Examples
  • Conclusion
  • 4. Miller's Law
  • Overview
  • Origins
  • Examples
  • Conclusion
  • 5. Postel's Law
  • Overview
  • Origins
  • Examples
  • Conclusion
  • 6. Peak-End Rule
  • Overview
  • Origins
  • Examples
  • Conclusion
  • 7. Aesthetic-Usability Effect
  • Overview
  • Origins
  • Examples
  • Conclusion
  • 8. von Restorff Effect
  • Overview
  • Origins
  • Examples
  • Conclusion
  • 9. Tesler's Law
  • Overview
  • Origins
  • Examples
  • Conclusion
  • 10. Doherty Threshold
  • Overview
  • Origins
  • Examples
  • Conclusion
  • 11. With Power Comes Responsibility
  • How Technology Shapes Behavior
  • Intermittent Variable Rewards
  • Infinite Loops
  • Social Affirmation
  • Defaults
  • (Lack of) Friction
  • Reciprocity
  • Dark Patterns
  • Why Ethics Matter
  • Good Intentions, Unintended Consequences
  • The Ethical Imperative
  • Slow Down and Be Intentional
  • Think Beyond the Happy Path
  • Diversify Teams and Thinking
  • Look Beyond Data
  • 12. Applying Psychological Principles in Design
  • Building Awareness
  • Visibility
  • Show-and-Tell
  • Design Principles
  • Defining Your Principles
  • Best Practices
  • Connecting Principles to Laws
  • Conclusion
  • Index

Dateiformat: ePUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

37,99 €
inkl. 5% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
ePUB mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen