Indigenous Creatures, Native Knowledges, and the Arts

Animal Studies in Modern Worlds
 
 
Palgrave Macmillan (Verlag)
  • erschienen am 17. Oktober 2017
  • |
  • XIV, 275 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
E-Book | PDF mit Wasserzeichen-DRM | Systemvoraussetzungen
978-3-319-56874-4 (ISBN)
 

This volume illuminates how creative representations remain sites of ongoing struggles to engage with animals in indigenous epistemologies. Traditionally imagined in relation to spiritual realms and the occult, animals have always been more than primitive symbols of human relations. Whether as animist gods, familiars, conduits to ancestors, totems, talismans, or co-creators of multispecies cosmologies, animals act as vital players in the lives of cultures. From early days in colonial contact zones through contemporary expressions in art, film, and literature, the volume's unique emphasis on Southern Africa and North America - historical loci of the greatest ranges of species and linguistic diversity - help to situate how indigenous knowledges of human-animal relations are being adapted to modern conditions of life shared across species lines.

1st ed. 2017
  • Englisch
  • Cham
  • |
  • Schweiz
Springer International Publishing
  • 22
  • |
  • 22 s/w Abbildungen
  • |
  • 22 schwarz-weiße Abbildungen, Bibliographie
  • 5,26 MB
978-3-319-56874-4 (9783319568744)
3319568744 (3319568744)
10.1007/978-3-319-56874-4
weitere Ausgaben werden ermittelt

Susan McHugh is the author of Animal Stories: Narrating across Species Lines (2011) as well as Dog (2004). She co-edited The Routledge Handbook of Human-Animal Studies (2014), and Literary Animals Look, a special issue of Antennae: The Journal of Nature in Visual Culture (2013).

Wendy Woodward is the author of The Animal Gaze: Animal Subjectivities in Southern African Narratives (2008). She co-edited a special issue of Journal of Literary Studies entitled Figuring the Animal in Post-apartheid South Africa (2014) and has published three volumes of poetry.


Editors' introduction: Wendy Woodward and Susan McHugh.- Chapter 1 Qing and the animals of the Drakensberg-Maloti: M ichael Wessels.- Chapter 2 //Kabbo sings the animals: Dan Wylie.- Chapter 3 Interrogating the sacred art of Vetkat Regopstaan Boesman Kruiper: Richard Alan Northover.- Chapter 4 Spirit guards: A squad of ceramic dogs in South Africa: Nicolene Swanepoel.- Chapter 5 Tricksters, animals, new materialities, and indigenous wisdoms: Delphi Carstens.- Chapter 6 The porosity of human/ nonhuman beings in Neil Gaiman's American Gods and Anansi Boys: Alexandra Wheeler.- Chapter 7 Animated animals: Allegories of transformation in Khumba: Hermann Wittenberg.- Chapter 8 Magic wells, the stream, and the flow: The promise of literary animal studies: Marion Copeland.- Chapter 9 Border crossings: Animals, tricksters, and shape-shifters in modern Native American fiction: Daniel G. Payne.- Chapter 10 I'm mad you're mad we are all mad: The Alice Diaries: Wilma Cruise.- Chapter 11 'The only facts are supernatural ones': Dreaming animals and trauma in some contemporary Southern African texts: Wendy Woodward.- Chapter 12 Cross-pollinating: Indigenous Knowledges of Extinction and Genocide in Honeybee Fictions: Susan McHugh.- Index.

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein "weicher" Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich - sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

103,52 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Adobe DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen

103,52 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Wasserzeichen-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen

Unsere Web-Seiten verwenden Cookies. Mit der Nutzung dieser Web-Seiten erklären Sie sich damit einverstanden. Mehr Informationen finden Sie in unserem Datenschutzhinweis. Ok