Double Lives: Film Composers in the Concert Hall

 
 
Routledge (Verlag)
  • erschienen am 8. Februar 2019
  • |
  • 266 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-0-429-67149-4 (ISBN)
 
Double Lives: Film Composers in the Concert Hall is a collection of fifteen essays dealing with 'iconic' film composers who, perhaps to the surprise of many fans of film music, nevertheless maintained lifelong careers as composers for the concert hall. Featured composers include Erich Wolfgang Korngold, Franz Waxman, Miklos Rozsa, Bernard Herrmann, Nino Rota, Leonard Rosenman, and Ennio Morricone. Progressing in chronological order, the chapters offer accounts of the various composers' concert-hall careers and descriptions of their concert-hall styles. Each chapter compares the composer's music for films with his or her music for the concert hall, and speculates as to how music in one arena might have affected music in the other. For each composer discussed in the book, complete filmographies and complete works lists are included as appendices. Double Lives: Film Composers in the Concert Hall is accessible for scholars, researchers, and general readers with an interest in film music and concert music.
  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
4 schwarz-weiße Tabellen
978-0-429-67149-4 (9780429671494)

James Wierzbicki is an associate professor of musicology at the University of Sydney.

1. Erich Wolfgang Korngold: The Last Prodigy - Brendan G. Carroll 2. The Concert Works of Georges Auric, 1945 to 1983 - Colin Roust 3. Looking for Mr. Hyde: Franz Waxman's Musical Activities beyond Film - Ingeborg Zechner 4. The Double Life of Miklós Rózsa's Violin Concerto and The Private Life of Sherlock Holmes - Stephen Meyer 5. Bernard Herrmann's Concert Music, 1935 to 1975: An Overview - Samuel Cottell 6. Nino Rota: Neo-Classicist, Classical Modernist, or Pragmatic Pluralist? - Carl Alexander Vincent 7. Jerome Moross: The Concert Hall and Stage Works - Mariana Whitmer 8. Don Banks: Hammer Horror and Serial Composition - Michael Hooper 9. Modern Composer Off the Screen: Leonard Rosenman's Concert Music - Reba A. Wissner 10. The Maestro of Multiple Voices: The 'Absolute Music' of Ennio Morricone - Felicity Wilcox 11. 'I Did It for Fun': André Previn, Crossover Musician - Frédéric Döhl 12. Wojciech Kilar: 'I Am Like a Doctor Jekyll and Mister Hyde' - Bogumila Mika 13. Alberto Iglesias: The Spanish Composer behind Pedro Almodóvar's Films - María Ángeles Ferrer-Forés 14. Johannes factotum: Jóhann Jóhannson - Vasco Hexel 15. Laura Rossi's War Musics - Kendra Preston Leonard

Dateiformat: EPUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat EPUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

48,49 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
E-Book bestellen