Envisioning Music Teacher Education

 
 
Rowman & Littlefield Publishers
  • 1. Auflage
  • |
  • erschienen am 27. Mai 2015
  • |
  • 240 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-4758-0992-3 (ISBN)
 
<span><span>This volume will contain selected proceedings from the 2013 Symposium on Music Teacher Education, sponsored by NAfME's Society for Music Teacher Education and hosted at University of North Carolina. After an introduction written by SMTE Chair, Doug Orzolek, the initial chapter will represent the keynote address of the symposium by Karen Hammerness, Director of Program Research for the Bard Master of Arts in Teaching Program. Hammerness will bring her comparative work with music teacher educators in Finland and Norway to bear in her address: </span><span style="font-style:italic;">From Inspiring Visions to Everyday Practices: Exploring Vision and Practice in Music Teacher Education.</span><span> Hammerness's research distills into three main themes. To mitigate against the fragmentation that characterizes so much of contemporary education, teacher education programs must: 1) promote a clear vision of teachers and teaching; 2) be coherent, reflecting shared understanding of teaching and learning among faculty and students; 3) be built around a strong, core curriculum that is deeply tied to the practices of teaching. These three themes will orient the remainder of chapters in the volume, which will come from invited primary presenters at the 2013 Symposium. Due to selectivity of blind peer review (twenty-one percent accept rate), these presentations represent the most rigorous research, and best practices grounded in research, that the music education profession has to offer.</span></span>
  • Englisch
  • Lanham
  • |
  • USA
  • Windows
  • 1,24 MB
978-1-4758-0992-3 (9781475809923)
1475809921 (1475809921)
weitere Ausgaben werden ermittelt
Edited by Susan Wharton Conkling
  • Intro
  • Contents
  • Introduction
  • 1 Visions of Good Teaching in Teacher Education
  • 2 Mapping New Landscapes for Music Teacher Education
  • 3 Pedagogy and Mission
  • 4 Aligning Vision with Practice
  • 5 Teaching Free Improvisation
  • 6 The Shoe That Doesn't Fit
  • 7 Metaphor as a Tool for Understanding (and Questioning?) Preservice Music Teachers' Beliefs
  • 8 Goal-Setting in an Ensemble-Based Field Experience
  • 9 Envisioning Reflection
  • 10 Vision and the Legitimate Order
  • 11 Utopian Thinking, Compliance, and Visions of Wonderful Transformation
  • Bibliography
  • About the Editor and Contributors

Dateiformat: EPUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat EPUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

39,99 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
ePUB mit Adobe DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen

Unsere Web-Seiten verwenden Cookies. Mit der Nutzung dieser Web-Seiten erklären Sie sich damit einverstanden. Mehr Informationen finden Sie in unserem Datenschutzhinweis. Ok