Abbildung von: Safety Theory and Control Technology of High-Speed Train Operation - Academic Press

Safety Theory and Control Technology of High-Speed Train Operation

Junfeng Wang(Autor*in)
Academic Press
1. Auflage
Erschienen am 24. Oktober 2017
398 Seiten
E-Book
ePUB mit Adobe-DRM
E-Book
PDF mit Adobe-DRM
978-0-12-813305-7 (ISBN)
165,00 €inkl. 7% MwSt.
Systemvoraussetzungen
für ePUB mit Adobe-DRM und PDF mit Adobe-DRM
(Hinweis: Die Auswahl des von Ihnen gewünschten Dateiformats und des Kopierschutzes erfolgt erst im System des E-Book Anbieters)
E-Book Einzellizenz
Als Download verfügbar

Safety Theory and Technology of High-Speed Train Operation puts forward solutions for train dispatching and signal control. Frequent railway incidents have threatened the safety of rail transport. In 2013, more than 12 trains collided. In the same year, a Spanish train derailed due to speed, and two of China's high-speed trains collided. In 2016, Germany and Italy both experienced serious train collisions. Global railway security is essential. Many accidents are caused by train dispatching errors and signal system failure. Chinese high-speed railway has developed very quickly and at a very large scale. However, many issues reagrding safety has not been addressed. This book considers the issue from the perspective of a system. A train operation control system structure is put forward in order to ensure safety. Five key technologies (namely system-level fail-safe, parallel monitoring, completeness of train control data, data sharing and fusion and prevention of common errors in monitoring), are proposed. In order to prevent collision, over-speed, derailment, and rear-end collision accidents, the concept and corresponding parallel monitoring technology of five core control items (train route, speed, tracking interval, temporary speed limit, train running state) is proposed.

  • Puts forward solutions for train dispatching and signal control
  • Views high-speed train safety and technology from a systems-theory perspective
  • Describes five key technologies to ensure safety
  • Proposes five parallel monitoring technologies to prevent collision, over-speed, derailment and rear-end collision incidents
  • Considers the very quick and large-scale development of Chinese high-speed rail
Sprache
Englisch
Verlagsort
San Diego
Großbritannien
Verlagsgruppe
Elsevier Science & Techn.
Dateigröße
12,32 MB
ISBN-13
978-0-12-813305-7 (9780128133057)
Schlagworte
Schweitzer Klassifikation
Newbooks Subjects & Qualifier
DNB DDC Sachgruppen
Dewey Decimal Classfication (DDC)
BIC 2 Klassifikation
BISAC Klassifikation
Warengruppensystematik 2.0
Junfeng Wang is a Professor and the Vice Director of the State Key Laboratory of Rail Traffic Control and Safety, Beijing Jiaotong University. He received his Ph.D. degree from Beijing Jiaotong University, China; and has participated in several major projects on high-speed trains funded by the Chinese government in 2002. His research interests include intelligent transportation systems, communication-based train control, Radio Based Cab-Signaling, fault diagnosis, system reliability and safety, system-level fail-safe, mutual-discipline control studies in the high speed railway signaling system.
1. Development history of train operation safety
2. Existing train safety control technology
3. Theory system and framework of high speed railway train operation safety
4. System-Level Fail-Safe
5. Parallel Monitoring
6. Sigma completeness of train control data
7. Data Sharing, data fusion and avoid common cause failure
8. Real-time supervision and prewarning of train operation status and operation behavior
9. The train operation control and Intelligent dispatch
10. Failure mechanism and risk control of train control system
11. Safety analysis method for train control system
12. Safety evaluation method for train control system

Dateiformat: ePUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

  • Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).
  • Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions oder die App PocketBook (siehe E-Book Hilfe).
  • E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet – also für „fließenden” Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an.
Mit Adobe-DRM wird hier ein „harter” Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie: Wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer  E-Book Hilfe.

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

  • Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).
  • Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions oder die App PocketBook (siehe E-Book Hilfe).
  • E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist.
Mit Adobe-DRM wird hier ein „harter” Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten. 

Bitte beachten Sie: Wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer  E-Book Hilfe.