Data Mining Techniques in CRM

Inside Customer Segmentation
 
 
Wiley (Verlag)
  • erschienen am 24. August 2011
  • |
  • 372 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-119-96545-9 (ISBN)
 
This is an applied handbook for the application of data mining techniques in the CRM framework. It combines a technical and a business perspective to cover the needs of business users who are looking for a practical guide on data mining. It focuses on Customer Segmentation and presents guidelines for the development of actionable segmentation schemes. By using non-technical language it guides readers through all the phases of the data mining process.
1. Auflage
  • Englisch
John Wiley & Sons
  • 4,51 MB
978-1-119-96545-9 (9781119965459)
1119965454 (1119965454)
weitere Ausgaben werden ermittelt
Konstantinos Tsiptsis, CRM and Customer IntelligenceManager, Eurobank, EFM, Greece
Antonios Chorianopoulos, Greek Ministry of Economy andFinance, Data Analysis Unit, MIS Service, Greece.
Acknowledgements.
1. Data Mining in CRM.
The CRM Strategy.
What Can Data Mining Do?
The Data Mining Methodology.
Data Mining and Business Domain Expertise.
Summary.
2. An Overview of Data Mining Techniques.
Supervised Modeling.
Unsupervised Modeling Techniques.
Machine Learning/Artificial Intelligence vs. StatisticalTechniques.
Summary.
3. Data Mining Techniques for Segmentation.
Segmenting Customers with Data Mining Techniques.
Principal Components Analysis.
Clustering Techniques.
Examining and Evaluating the Cluster Solution.
Understanding the Clusters through Profiling.
Selecting the Optimal Cluster Solution.
Cluster Profiling and Scoring with Supervised Models.
An Introduction to Decision Tree Models.
Summary.
4. The Mining Data Mart.
Designing the Mining Data Mart.
The Time Frame Covered by the Mining Data Mart.
The Mining Data Mart for Retail Banking.
The Mining Data Mart for Mobile Telephony Consumer (Residential)Customers.
The Mining Data Mart for Retailers.
Summary.
5. Customer Segmentation.
An Introduction to Customer Segmentation.
Segmentation Types in Consumer Markets.
Segmentation in Business Markets.
A Guide for Behavioral Segmentation.
Segmentation Management Strategy.
A Guide for Value-Based Segmentation.
Designing Differentiated Strategies for the Value Segments.
Summary.
6. Segmentation Applications in Banking.
Segmentation for Credit Card Holders.
Segmentation in Retail Banking.
The Marketing Process.
Segmentation in Retail Banking; A Summary.
7. Segmentation Applications in Telecommunications.
Mobile Telephony.
The Fixed Telephony Case.
Summary.
8. Segmentation for Retailers.
Segmentation in the Retail Industry.
The RFM Analysis.
Grouping Customers According to the Products They Buy.
Summary.
Further Reading.
Index.

Dateiformat: EPUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat EPUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

64,99 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
ePUB mit Adobe DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen

Unsere Web-Seiten verwenden Cookies. Mit der Nutzung dieser Web-Seiten erklären Sie sich damit einverstanden. Mehr Informationen finden Sie in unserem Datenschutzhinweis. Ok