UX Optimization

Combining Behavioral UX and Usability Testing Data to Optimize Websites
 
 
Apress
  • erschienen am 26. September 2018
  • |
  • XIX, 198 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
E-Book | PDF mit Wasserzeichen-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-4842-3867-7 (ISBN)
 
Combine two typically separate sources of data-behavioral quantitative data and usability testing qualitative data-into a powerful single tool that helps improve your organization's website by increasing conversion and ROI. The combination of the what is happening data of website activity, coupled with the why it's happening data of usability testing, provides a complete 360-degree view into what is causing poor performance, where your website can be optimized, and how it can be improved.

There are plenty of books focusing on big data and using data analytics to improve websites, or on utilizing usability testing and UX research methods for improvement. This is the first book that combines both subjects into a methodology you can use over and over again to improve any website.

UX Optimization is ideal for anyone who wants to combine the power of quantitative data with the insights provided by qualitative data to improve website results. The book uses step-by-step instructions with photos, drawings, and supporting screenshots to show you how to: define personas, conduct behavioral UX data analysis, perform UX and usability testing evaluations, and combine behavioral UX and usability data to create a powerful set of optimization recommendations that can dramatically improve any website.

What You'll Learn

  • Understand personas: what they are and how to use them to analyze data
  • Use quantitative research tools and techniques for analysis
  • Know where to find UX behavioral data and when to use it
  • Use qualitative research tools, techniques, and procedures
  • Analyze qualitative data to find patterns of consistent task flow errors
  • Combine qualitative and quantitative data for a 360-degree view
  • Make recommendations for optimizations based on your findings
  • Test optimization recommendations to ensure improvements are achieved

Who This Book Is For

Big data analytics (quantitative) professionals who want to learn more about the qualitative side of analysis; UX researchers, usability testers, and UX designers (qualitative professionals) who want to know more about big data and behavioral UX analysis; and students of UX, UX designers, product managers, developers, and those at startups who want to understand how to use behavioral UX and usability testing data to optimize their websites and apps.

1st ed.
  • Englisch
  • CA
  • |
  • USA
APRESS
  • 76 s/w Abbildungen
  • |
  • 76 schwarz-weiße Abbildungen, Bibliographie
  • 8,62 MB
978-1-4842-3867-7 (9781484238677)
10.1007/978-1-4842-3867-7
weitere Ausgaben werden ermittelt

W. Craig Tomlin is a senior user experience strategist, researcher, and marketing conversion optimization expert. He is a Certified Usability Analyst who conducts UX research, CRO, and UX design improvement to increase ROI. He consults with startups to the Fortune 500 and has been optimizing websites, mobile sites, and apps since the mid-1990s. He has worked with many firms, including AT&T, BlackBerry, Countrywide Home Loans, CDC.gov, Disney, DirecTV, IBM, Kodak, Marsh & McLennan, Prudential Ins. Co., Sprint, Verizon, WellPoint Health Networks, and Zurich Ins. Co. He is a former president of the User Experience Professional's Association Austin chapter, and a speaker at many conferences, including UXPA, SXSW, World Usability Congress, and InnoTech.


Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein "weicher" Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich - sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

36,99 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Adobe DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen

36,99 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Wasserzeichen-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen