Abbildung von: Develop Microsoft HoloLens Apps Now - Apress

Develop Microsoft HoloLens Apps Now

Allen G. Taylor(Autor*in)
Apress
Erschienen am 26. Oktober 2016
XXV, 249 Seiten
E-Book
PDF mit Wasserzeichen-DRM
978-1-4842-2202-7 (ISBN)
39,99 €inkl. 7% MwSt.
Systemvoraussetzungen
für PDF mit Wasserzeichen-DRM
E-Book Einzellizenz
Als Download verfügbar
This is the first book to describe the Microsoft HoloLens wearable augmented reality device and provide step-by-step instructions on how developers can use the HoloLens SDK to create Windows 10 applications that merge holographic virtual reality with the wearer's actual environment.
Best-selling author Allen G. Taylor explains how to develop and deliver HoloLens applications via Microsoft's ecosystem for third party apps. Readers will also learn how HoloLens differs from other virtual and augmented reality devices and how to create compelling applications to fully utilize its capabilities.
What You Will Learn:
  • The features and capabilities of HoloLens
  • How to build a simple Windows 10 app optimized for HoloLens
  • The tools and resources contained in the HoloLens SDK
  • How to build several HoloLens apps, using the SDK tools

Auflage
1st ed.
Sprache
Englisch
Verlagsort
CA
USA
Verlagsgruppe
APRESS
Illustrationen
2
94 farbige Abbildungen, 2 s/w Abbildungen
XXV, 249 p. 96 illus., 94 illus. in color.
Dateigröße
15,38 MB
ISBN-13
978-1-4842-2202-7 (9781484222027)
DOI
10.1007/978-1-4842-2202-7
Schlagworte
Schweitzer Klassifikation
Thema Klassifikation
DNB DDC Sachgruppen
Dewey Decimal Classfication (DDC)
BIC 2 Klassifikation
BISAC Klassifikation
Warengruppensystematik 2.0

Allen G. Taylor is an independent software developer, educator, and early adopter of HoloLens technology. He is the author of more than 40 books and speaks internationally on science and technology and their impact on society. Allen can be reached at allen.taylor@ieee.org. He blogs at allengtaylor.com and posts items of interest at moontube.wordpress.com. Allen's Twitter handle is @SQLwriter.

Part I. The Windows 10 Development Environment and HoloLens1. What is the Microsoft HoloLens?2. The Windows 10 Platform3. The Universal Windows Platform (UWP)4. The Development Edition5. Getting Started with HoloLens DevelopmentPart II. Building Apps6. Choosing a Project to Tackle7. Forming Project TeamsPart III. Developing with the Unity Framework8. Create a Hologram with Unity and Visual Studio9. Developing with Unity and Visual Studio10. Using C# with Visual Studio and Unity11. Building the Origami Sample Application12. Building the Holograms 240 Shared ApplicationPart IV. Deep Dive into HoloLens13. HoloLens Hardware14. Creating Holographic Objects15. Manipulating Holographic ObjectsPart V. Creating Mixed Reality Apps16. Creating a Holographic Teaching Tool17. Creating Your App Using HoloToolkit18. Testing Your AppPart VI. Going Beyond App Development19. Becoming a HoloLens Pro20. Where is this Technology Taking Us?Appendix A. Windows Dev Center ResourcesAppendix B. Other Resources

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

  • Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).
  • Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions oder die App PocketBook (siehe E-Book Hilfe).
  • E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.

Weitere Informationen finden Sie in unserer  E-Book Hilfe.