Communicating for Change

Concepts to Think With
 
 
Palgrave Macmillan (Verlag)
  • erschienen am 10. Juli 2020
  • |
  • XIV, 186 Seiten
 
E-Book | PDF mit Wasserzeichen-DRM | Systemvoraussetzungen
978-3-030-42513-5 (ISBN)
 

This book offers a fresh set of innovative and creative contributions related to the role of communication in processes of change. Given the current fast pace of social-economic, political and technological change across the globe, and the central role of communication in this, there is a growing need to reconceptualize how we approach communication and change that provides entry points to help us expand and enrich our scholarly and practical work. This collection presents 14 concepts from a multi-disciplinary collection of internationally leading and emerging scholars, from 13 countries on 5 continents. They come together around three meta-topics: citizenship and justice, critiques of development, and renewing thought (from and for the margins). The short chapter format ensures that authors get straight to the nub of their ideas, providing readers - students, scholars and practitioners alike - with accessible, engaging and innovative ways to think critically about communication and social change, in new ways.


1st ed. 2020
  • Englisch
  • Cham
  • |
  • Schweiz
Springer International Publishing
  • 1 s/w Abbildung
  • |
  • 1 schwarz-weiße Abbildungen, Bibliographie
  • 2,85 MB
978-3-030-42513-5 (9783030425135)
10.1007/978-3-030-42513-5
weitere Ausgaben werden ermittelt

Jo Tacchi is Professor in the Institute for Media and Creative Industries at Loughborough University in London, UK. She is the author of Evaluating Communication for Development: A Framework for Social Change (2013).

Thomas Tufte is Professor and Director of Institute for Media and Creative Industries at University of Loughborough London, UK, and Senior Research Professor at University of Johannesburg, South Africa. His most recent book is Communication and Social Change - A Citizen Perspective (2017).

1. Communicating for Change.- 2. Outrage(ous) Citizenship.- 3. Institutional listening - an essential principle for democracy in digital times.- 4. Communicative Development.- 5. Advocating with Accountability for Social Justice.- 6. Intangible Outcomes (of Communication for Social Change).- 7. The power of weak communication.- 8. Context-responsiveness.- 9. Meaningful Mobilities.- 10. Dramaturgy of Social Change.- 11. Communicating cosmopolitanism, conviviality and creolisation.- 12. Artistic Conviviality.- 13. Dissonance.- 14. Pain in communication for social change.- 15. Disappearance.

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein "weicher" Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich - sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

90,94 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Wasserzeichen-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen