Art, Animals, and Experience

Relationships to Canines and the Natural World
 
 
Routledge (Verlag)
  • erschienen am 21. April 2017
  • |
  • 150 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-315-27944-2 (ISBN)
 

Elizabeth Sutton, using a phenomenological approach, investigates how animals in art invite viewers to contemplate human relationships to the natural world. Using Rembrandt van Rijn's etching of The Presentation in the Temple (c. 1640), Joseph Beuys's social sculpture I Like America and America Likes Me (1974), archaic rock paintings at Horseshoe Canyon, Canyonlands National Park, and examples from contemporary art, this book demonstrates how artists across time and cultures employed animals to draw attention to the sensory experience of the composition and reflect upon the shared sensory awareness of the world.

  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
11 schwarz-weiße und 8 farbige Abbildungen, 11 schwarz-weiße und 8 farbige Fotos
  • 11,92 MB
978-1-315-27944-2 (9781315279442)
weitere Ausgaben werden ermittelt
Elizabeth Sutton is Associate Professor at the University of Northern Iowa.

Table of Contents

Chapter 1. Relational Ethics and Aesthetics

Being and Thinking With Art and Animals Between Presence and Absence An Ethical Art History

Chapter 2. Dogged Flesh: Rembrandt's Presentation in the Temple, c. 1640

Real and Represented Dogs Rembrandt's Three R's: Radical, Reflective, Revelatory The Rhetoric of Etching Fleshly Experience Past Made Present

Chapter 3. Glances with Wolves: Encounters with Little John and Joseph Beuys Entangled Encounters Seeing and Being with Little John Presencing Other Worlds Imaginative Empathy Gathering Together in the Gap

Chapter 4. Glimpses into the Unknown: Contemporary Taxidermy and Photography Spaces Between: Yellow and Taza Respecting Unknowns Dominance, Submission, and Freedom: Inert and Progression of Regression Death and the Object (Ars longa vita brevis EST) From Hierarchy to Horizontality

Chapter 5. "We Are All Connected": Experiencing Art and Nature at Horseshoe Canyon

Guided by Dogs and Children "We Are All Connected" Dwelling with Dogs and Earth Accessing Histories with Attentive Care Art and Earth as Places of Emergence

Chapter 6. Caring for Art and Animals

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

37,49 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen