Economic Inequality, Neoliberalism, and the American Community College

 
 
Palgrave Macmillan (Verlag)
  • erschienen am 11. Mai 2017
  • |
  • XXIV, 432 Seiten
 
E-Book | PDF mit Wasserzeichen-DRM | Systemvoraussetzungen
978-3-319-44284-6 (ISBN)
 
This book aims to deepen public understanding of the community college and to challenge our longstanding reliance on a deficit model for defining this important, powerful, and transformative institution. Featuring a unique combination of data and research, Sullivan seeks to help redefine, update, and reshape public perception about community colleges. This book gives serious attention to student voices, and includes narratives written by community college students about their experiences attending college at an open admissions institution. Sullivan examines the history of the modern community college and the economic model that is driving much of the current discussion in higher education today. Sullivan argues that the community college has done much to promote social justice and economic equality in America since the founding of the modern community college in 1947 by the Truman Commission.
1st ed. 2017
  • Englisch
  • Cham
  • |
  • Schweiz
Springer International Publishing
  • 20
  • |
  • 20 s/w Abbildungen
  • |
  • 20 schwarz-weiße Abbildungen, Bibliographie
  • 5,32 MB
978-3-319-44284-6 (9783319442846)
10.1007/978-3-319-44284-6
weitere Ausgaben werden ermittelt

Patrick Sullivan is Professor of English at Manchester Community College, Connecticut, USA.

Chapter 1 Scott Kiley
Chapter 2 Julie Larkin
Chapter 3 Eddie Rivera
Chapter 4 Sarah Brihan
Chapter 5 Ashley Partyka
Chapter 6 Chhan D. Touch
Chapter 7 Bethany Silver
Chapter 8 Tim Taylor
Chapter 9 Sabina Mamedova
Chapter 10 Matt Dicks
Chapter 11 Democracy's Unfinished Business
Chapter 12 "Socialism Means Slavery": Economic Theory, Neoliberalism, and Higher Education
Chapter 13 The Imaginary Universe of Perfect Competition
Chapter 14 Different Psychological Worlds
Chapter 15 Connecticut's PA 12-40 and "Undeserving" Students
Chapter 16 Freedom, Unfreedom, and the "Common Good"
Chapter 17 A Stealth Revolution
Chapter 18 Measuring "Success" at Open Admissions Institutions
Chapter 19 Diverted Dreams, Cruel Hoaxes, and Institutional Ineffectiveness: The Community College "Failure" Narrative
Chapter 20 The Consequences of a Deified Market Model
Chapter 21 Literacy in American Lives
Chapter 22 Conclusion

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein "weicher" Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich - sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

32,90 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Wasserzeichen-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen