Colour Films in Britain

The Eastmancolor Revolution
 
 
BFI Publishing
  • erschienen am 18. November 2021
  • |
  • 400 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-911239-59-8 (ISBN)
 
The story of Eastmancolor's arrival on the British filmmaking scene is one of intermittent trial and error, intense debate and speculation before gradual acceptance. This book traces the journey of its adoption in British Film and considers its lasting significance as one of the most important technical innovations in film history.

Through original archival research and interviews with key figures within the industry, the authors examine the role of Eastmancolor in relation to key areas of British cinema since the 1950s; including its economic and structural histories, different studio and industrial strategies, and the wider aesthetic changes that took place with the mass adoption of colour.

Their analysis of British cinema through the lens of colour produces new interpretations of key British film genres including social realism, historical and costume drama, science fiction, horror, crime, documentary and even sex films. They explore how colour communicated meaning in films ranging from the Carry On series to Monty Python's Life of Brian (1979), from Lawrence of Arabia (1962) to A Passage to India (1984), and from Goldfinger (1964) to 1984 (1984), and in the work of key directors and cinematographers of both popular and art cinema including Nicolas Roeg, Ken Russell, Ridley Scott, Peter Greenaway and Chris Menges.
  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Bloomsbury Publishing PLC
153 colour illus
978-1-911239-59-8 (9781911239598)

weitere Ausgaben werden ermittelt
SARAH STREET is Senior Lecturer in Film and Television Studies at the University of Bristol, UK.
Introduction
Section 1: What is Eastmancolor?

1. Branding and Marketing the Eastmancolor Revolution
2. Eastmancolor, the British Film Industry, and Institutions

Section 2: Eastmancolor and British Genre Films
3. Comedy and Satire
4. Social realism / contemporary drama
5. The Colour of Crime
6. Fantasy, Horror and Science Fiction
7. Historical and costume films
8. Musicals, pop films, and the concert film

Section 3: Eastmancolor Outside the Mainstream
9. Key colourists, 1955-85
10. Art, experimental, and avant-garde practices
11. Eastmancolor and the Amateur Film
12. Short and Documentary Films
13. The Colour of Sex? Eastmancolor and the Sex Film

Section 4: Preservation and Restoration
14. Cultures and Practices of Preservation and Restoration

Conclusion
First Appendix: Eastmancolor Film List, 1954-85
Second Appendix: Technical Appendix

Dateiformat: ePUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

27,99 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
ePUB mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen