The Fashion Show

History, theory and practice
 
 
Bloomsbury Visual Arts (Verlag)
  • erschienen am 20. September 2018
  • |
  • 208 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-4725-6849-6 (ISBN)
 
Take up your all-access pass to one of the most dynamic areas of the international fashion industry. Lavishly illustrated and packed with industry insights, The Fashion Show is the must-have guide to showing off a collection.

You will learn about:

The context of the fashion show and its significance for brands, designers, journalists and others working in the fashion industry;
How a fashion show is produced, everything from agreeing a vision to casting the models to setting up backstage;
What happens on show day, and how to use the impact of your show.

Future fashion designers, fashion marketers, fashion managers, fashion PRs - and creative practitioners looking to learn more about this fascinating part of the industry, you are cordially invited to join Gill Stark in the front row of The Fashion Show.
  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Bloomsbury Publishing PLC
  • Für Beruf und Forschung
175 colour and 25 bw illus
  • 23,51 MB
978-1-4725-6849-6 (9781472568496)
weitere Ausgaben werden ermittelt
Gill Stark is Assistant Dean and Head of the School of Creative and Liberal Arts at Regent's University London. She has worked as a fashion designer and in academia and has previously held posts at AIU London and the London College of Fashion as well as teaching roles at other UK universities. Gill has produced fashion shows in industry and for universities and for many years has taught fashion show production to international students.
Introduction

Chapter 1: The Evolution of the fashion show
Chapter 2: Contemporary contexts of the fashion show
Chapter 3: Marketing and communications
Chapter 4: Creating a spectacle: planning a fashion show
Chapter 5: Show day
Chapter 6: After the show

The future of the fashion show
Bibliography
Acknowledgements
Index

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

31,99 €
inkl. 5% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Adobe DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen