Teaching Writing, Rhetoric, and Reason at the Globalizing University

 
 
Routledge (Verlag)
  • 1. Auflage
  • |
  • erscheint ca. am 26. November 2020
  • |
  • 144 Seiten
 
E-Book | PDF ohne DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-000-25992-6 (ISBN)
 

This timely intervention into composition studies presents a case for the need to teach all students a shared system of communication and logic based on the modern globalizing ideals of universality, neutrality, and empiricism.

Based on a series of close readings of contemporary writing by Stanley Fish, Asao Inoue, Doug Downs and Elizabeth Wardle, Richard Rorty, Slavoj Zizek, and Steven Pinker, this book critiques recent arguments that traditional approaches to teaching writing, grammar, and argumentation foster marginalization, oppression, and the restriction of student agency. Instead, it argues that the best way to educate and empower a diverse global student body is to promote a mode of academic discourse dedicated to the impartial judgment of empirical facts communicated in an open and clear manner. It provides a critical analysis of core topics in composition studies, including the teaching of grammar; notions of objectivity and neutrality; empiricism and pragmatism; identity politics; and postmodernism.

Aimed at graduate students and junior instructors in rhetoric and composition, as well as more seasoned scholars and program administrators, this polemical book provides an accessible staging of key debates that all writing instructors must grapple with.

1. Auflage
  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
  • 1,80 MB
978-1-000-25992-6 (9781000259926)
weitere Ausgaben werden ermittelt

Robert Samuels teaches writing at the University of California, Santa Barbara. He is the author of 15 books, including Why Public Higher Education Should be Free.

1. Introduction: Reason, Rhetoric, Writing, and Global Progress

2. Should We Teach Grammar?

3. Is the Teaching of Writing Racist?

4. The Rejection of Neutrality

5. The Politics of Reason in Academic Discourse

6. Ethos, Logos, Pathos, and Catharsis

7. Teaching Post-Truth Rhetoric: From South Park to Trump

8. Rorty, Zizek, and Pragmatic Idealism

9. Teaching Reason in the Age of Unreason

10. Conclusion

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: ohne DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Ein Kopierschutz bzw. Digital Rights Management wird bei diesem E-Book nicht eingesetzt.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

15,99 €
inkl. 5% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF ohne DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen