Abbildung von: Rethinking Curriculum in Times of Shifting Educational Context - Palgrave Macmillan

Rethinking Curriculum in Times of Shifting Educational Context

Kaustuv Roy(Autor*in)
Palgrave Macmillan (Verlag)
Erschienen am 25. Juli 2017
IX, 239 Seiten
E-Book
PDF mit Wasserzeichen-DRM
978-3-319-61106-8 (ISBN)
96,29 €inkl. 7% MwSt.
Systemvoraussetzungen
für PDF mit Wasserzeichen-DRM
E-Book Einzellizenz
Als Download verfügbar
This book engages with the dynamic intersection of several domains such as philosophy, psychology, sociology, and pedagogy, in order to critically analyze and reinvent our understanding of curriculum. The chapters raise important questions such as: what are the conditions of possibility for a living curriculum in which Eros and intellect (or reason and intuition) are not separated? How is it possible to escape ideology that keeps us bound to defunct categories? What are the ingredients of an inquiry that is able to grasp curriculum as an expanding interpersonal movement? How do the teacher-learner ensemble get creatively constituted beyond obstructive dualities? How can we reinvent meaning in curriculum without totalization? Which indigenous understandings can be recovered in order to reinvent curriculum with greater relevance for diverse peoples? This volume addresses elements of reason, nonreason, becoming, dissipation, violence, uncertainty, transcendence, love, and death in order to come to a critical understanding of the relationship between knowledge and knower from these multiple perspectives.
Kaustuv Roy is Professor of Philosophy and Sociology at Azim Premji University, India.
1. Introduction: Towards a Living Curriculum
2. Reason and Curriculum: Rethinking the Logistikon
3. Ideology and Curriculum: The "Lacunar" Dialectic
4. Suffering and Curriculum: Acknowledging History
5. Aesthetics and Curriculum: Developing Negative Capability
6. Eros and Curriculum: Psyche and the Mechanosphere
7. Intuition and Curriculum: Beyond the Empirical
8. Corpus and Curriculum: Finding Our Rhythm
9. Coloniality and Curriculum: The Other World
10. Epilogue: The Pedagogic Situation

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

  • Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).
  • Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions oder die App PocketBook (siehe E-Book Hilfe).
  • E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.

Weitere Informationen finden Sie in unserer  E-Book Hilfe.