Planning Adult Learning

Issues, Practices and Directions
 
 
Routledge (Verlag)
  • erschienen am 7. Dezember 2018
  • |
  • 204 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-0-429-62938-9 (ISBN)
 

Originally published in 1987, this book challenged readers to consider the political issues, agency practices, and social directions of planning adult learning programs and services at the time. It confronts the subject of planning from the perspective of federally constituted countries where policies of decentralization generally prevail. It proposes that the concept of adult education may be too narrow to accommodate the breadth of adult learning in many different sectors, not only the Education sector. In clarifying main issues surrounding planning of adult learning, the book opens up new horizons for thinking about a field which heretofore had at best appeared conceptually confusing and politically unclear.

  • Englisch
  • Milton
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
978-0-429-62938-9 (9780429629389)
weitere Ausgaben werden ermittelt

Acknowledgments. Notes on Contributors. Introduction Part 1: Conceptual, Political and Legal Issues in Planning Adult Learning 1. Adult Learning: Nomenclature Systems, Politics and Planning William M. Rivera 2. National Planning in a Decentralized System: The Experience of US Agricultural Research and Extension Susan G. Schram 3. Policy Development for Adult Education: The Law Alan M. Thomas Part 2: Agency Practices of Planning Adult Learning 4. United States Federal Government Planning for Adult Basic and Adult Secondary Education Paul V. Delker 5. Cooperative Extension System: A Case in Point Connie McKenna 6. The Impact of the FAO on the Planning of Extension and Adult Education in Member Countries Wajih D. Maalouf Part 3: Directions in Planning Adult Learning 7. Statewide Planning for Adult Learning Services Anne-Marie McCarten 8. Policy and Planning in Adult Education: The International Dimension Seth Spaulding Conclusion 9. Planning Adult Learning: What the Issues, Practices, and Directions Suggest about the Scope and Control of the Field William M. Rivera. Index

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

31,99 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
E-Book bestellen