Meshes of the Afternoon

 
 
BFI Publishing
  • 1. Auflage
  • |
  • erschienen am 14. Mai 2020
  • |
  • 136 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-83871-971-5 (ISBN)
 
Meshes of the Afternoon (1943), filmed by Maya Deren and her then husband Alexader Hammid in their bungalow above Sunset Boulevard for a mere $274.90, is the most important film in the history of American avant-garde cinema. The artistic collaboration between Deren and Hammid finds its distorted reflection in the vision of the film's tormented female protagonist. Its focus - through a series of intricate and interlocking dream sequences - on female experience and the domestic sphere links Meshes to the Hollywood melodramas of the period, while its unsettling atmosphere of dread, death and doubles makes it a counter-cinematic cousin to film noir. The film has influenced not only the subsequent history of experimental film, but also on the work of Hollywood auteurs. It is a touchstone of women's film-making, of modern cinema and of modern art.

John David Rhodes traces the film's history back into the lives of Maya Deren and Alexander Hammid, but in particular that of Deren. He reads the film as a culmination of Deren's abiding interest in modernism and her intense engagement in socialist politics. Rhodes argues that while the film remains a powerful point of reference for feminist film-makers and experimentalists, it is also an example of political art in the broadest terms.

In his foreword to this new edition, Rhodes reflects upon the film's continuing importance for and influence upon feminist and avant-garde filmmaking.
1. Auflage
  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Bloomsbury Publishing PLC
  • Für Beruf und Forschung
89 bw illus
  • 13,09 MB
978-1-83871-971-5 (9781838719715)
weitere Ausgaben werden ermittelt
John David Rhodes is Lecturer in Film at the University of Cambridge, UK. He is author of the BFI Film Classic on Meshes of Afternoon (2011), Stupendous, Miserable City: Pasolini's Rome (2007), and 'Spectactle of Property: The House in American Film' (2017) and has co-edited Taking Place: Location and the Moving Image (2011), Michelangelo Antonioni: Centenary Essays (BFI Publishing, 2011), and On Michael Haneke (2010).
Prologue: 'Hollywood, 1943'
1.An Exile
2. A Young Socialist
3. Modernist Commitments
4. With Dunham
5. In Hollywood
6. Couples, Doubles
7. Shadow of Girl Arrives
8. The General Audience and the Particular Filmmaker
9. Reflections and Shadows
10. Particularly Universal
Notes
Credits

Dateiformat: ePUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

12,49 €
inkl. 5% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
ePUB mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen