Following on from the preceding volume in this series that focused on innovation and implementation in the context of school-university-community collaborations in rural places, this volume explores the positive impact of such collaborations in rural places, focusing specifically on the change agency of such collaborations. The relentless demand of urban places in general for the food and resources (e.g., mineral and energy resources) originating in rural places tends to overshadow the impact of the inevitable changes wrought by increasing efficiency in the supply chain. Youth brought-up in rural places tend to gravitate to urban places for higher education and employment, social interaction and cultural affordances, and only some of them return to enrich their places of origin. On one hand, the outcome of the arguable predominance of more populated areas in the national consciousness has been described as "urbanormativity"-a sense that what happens in urban areas is the norm. By implication, rural areas strive to approach the norm. On the other hand, a mythology of rural places as repositories of traditional values, while flattering, fails to take into account the inherent complexities of the rural context. The chapters in this volume are grouped into four parts-the first three of which explore, in turn, collaborations that target instructional leadership, increase opportunities for underserved people, and target wicked problems. The fourth part consists of four chapters that showcase international perspectives on school-university-community collaborations between countries (Australia and the United States), within China, within Africa, and within Australia. The overwhelming sense of the chapters in this volume is that the most compelling evidence of impact of school-university community collaborations in rural places emanates from collaborations brokered by schools-communities to which universities bring pertinent resources.
62,33 €
Auf die Merkliste
71,99 €
Auf die Merkliste
Reihe
Sprache
Verlagsort
Produkt-Hinweis
Dateigröße
Schlagworte
ISBN-13
978-1-64113-223-7 (9781641132237)
Copyright in bibliographic data and cover images is held by Nielsen Book Services Limited or by the publishers or by their respective licensors: all rights reserved.
Schweitzer Klassifikation
Thema Klassifikation
DNB DDC Sachgruppen
Dewey Decimal Classfication (DDC)
BIC 2 Klassifikation
BISAC Klassifikation
Warengruppensystematik 2.0
Cover Series page Making a Positive Impact in Rural Places Library of Congress Cataloging-in-Publication Data Contents Making a Positive Impact in Rural Places PART I: TARGETING INSTRUCTIONAL LEADERSHIP CHAPTER 1: Learning by Leading in the Classroom CHAPTER 2: Professional Learning in a Rural School Community PART II: OPPORTUNITIES FOR UNDERSERVED CHAPTER 3: The Evolution of a Research-Practice Partnership CHAPTER 4: Immigration, Race, and Rurality CHAPTER 5: Sustained and Sustaining Conversations CHAPTER 6: Rural Education Institute PART III: TARGETING WICKED PROBLEMS CHAPTER 7: Addressing Rural, Wicked Problems Through Collaboration CHAPTER 8: The Heart of Our Community CHAPTER 9: Creating a Trauma-Informed Rural Community PART IV: INTERNATIONAL PERSPECTIVES CHAPTER 10: Mobilizing to Shape Rural Outcomes CHAPTER 11: Supporting the Under-Resourced Rural Schools Through Partnership CHAPTER 12: Rural Areas Are Not Hopeless CHAPTER 13: Transforming Science Teaching and Science Teacher Education Through an Australian University-School Partnership ABOUT THE EDITORS ABOUT THE CONTRIBUTORS
Dateiformat: PDFKopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe). Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions oder die App PocketBook (siehe E-Book Hilfe). E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein „harter” Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.
Bitte beachten Sie: Wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe .
Dateiformat: ePUBKopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe). Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions oder die App PocketBook (siehe E-Book Hilfe). E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)
Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet – also für „fließenden” Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein „harter” Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten. Bitte beachten Sie: Wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe .