Power Play: Sport, the Media and Popular Culture

Sport, the Media and Popular Culture
 
 
Edinburgh University Press
  • 1. Auflage
  • |
  • erschienen im Dezember 2009
  • |
  • 265 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-0-7486-3594-8 (ISBN)
 
The fully revised and updated version of this classic text examines the link between three key obsessions of the 21st century: the media, sport and popular culture. Gathering new material from around the 2007 Rugby World Cup, the Beijing Olympics and the rise of new sports stars such as boxing's Amir Khan and cycling's Victoria Pendleton, the authors explore a wide range of sports, as well as issues including nationalism, gender, race, political economy and the changing patterns of media sport consumption.For those interested in media and sport the second edition combines new and original material with an overview of the developing field of media sport, and examines the way in which the media has increasingly come to dominate how sport is played, organized and thought about in society. It traces the historical evolution of the relationship between sport and the media and examines the complex business relationships that have grown up around television, sponsors and sport.Covers the following topics: the history of media in sport, television, sport and sponsorship, why sport matters to television, sports stars, sports journalism, fans and the audience, sport in the digital media economy.
  • Englisch
  • Edinburgh
  • |
  • Großbritannien
  • Für höhere Schule und Studium
  • Überarbeitete Ausgabe
978-0-7486-3594-8 (9780748635948)
0748635947 (0748635947)
https://www.cambridge.org/core/product/identifier/9780748635948/type/BOOK
weitere Ausgaben werden ermittelt
  • Intro
  • Copyright
  • Contents
  • Preface
  • Acknowledgements
  • Chapter 1 Sport, the Media and Popular Culture
  • Chapter 2 All Our Yesterdays: A History of Media Sport
  • Chapter 3 A Sporting Triangle: Television, Sport and Sponsorship
  • Chapter 4 Power Game: Why Sport Matters to Television
  • Chapter 5 Who Wants to be a Millionaire? Media Sport and Stardom
  • Chapter 6The Race Game: Media Sport, Race and Ethnicity
  • Chapter 7 Playing the Game: Media Sport and Gender
  • Chapter 8 Games Across Frontiers: Mediated Sport and National Identity
  • Chapter 9 The Sports Pages: Journalism and Sport
  • Chapter 10 Consuming Sport: Fans, Fandom and the Audience
  • Chapter 11 Conclusion: Sport in the Digital Age
  • Bibliography
  • Index

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

140,69 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Adobe DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen

Unsere Web-Seiten verwenden Cookies. Mit der Nutzung dieser Web-Seiten erklären Sie sich damit einverstanden. Mehr Informationen finden Sie in unserem Datenschutzhinweis. Ok