Rethinking America's Highways

A 21st-Century Vision for Better Infrastructure
 
 
University of Chicago Press
  • 1. Auflage
  • |
  • erschienen am 13. August 2018
  • |
  • 352 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-0-226-55760-1 (ISBN)
 
Americans spend hours every day sitting in traffic. And the roads they idle on are often rough and potholed, their exits, tunnels, guardrails, and bridges in terrible disrepair. According to transportation expert Robert Poole, this congestion and deterioration are outcomes of the way America provides its highways. Our twentieth-century model overly politicizes highway investment decisions, short-changing maintenance and often investing in projects whose costs exceed their benefits.In Rethinking America's Highways, Poole examines how our current model of state-owned highways came about and why it is failing to satisfy its customers. He argues for a new model that treats highways themselves as public utilities-like electricity, telephones, and water supply. If highways were provided commercially, Poole argues, people would pay for highways based on how much they used, and the companies would issue revenue bonds to invest in facilities people were willing to pay for. Arguing for highway investments to be motivated by economic rather than political factors, this book makes a carefully-reasoned and well-documented case for a new approach to highways that is sure to inform future decisions and policies for U.S. infrastructure.
  • Englisch
  • Chicago
  • |
  • USA
978-0-226-55760-1 (9780226557601)
weitere Ausgaben werden ermittelt
  • Intro
  • Contents
  • Preface
  • Chapter 1. Our Troubled Highway System
  • Chapter 2. How the Private Sector Is Reinventing America's Freeways
  • Chapter 3. Where America's 20th-Century Highway Model Came From
  • Chapter 4. The Rediscovery of Toll Road Companies Overseas
  • Chapter 5. Toll Concessions Return to America
  • Chapter 6. The Benefits of Long-Term P3 Concessions
  • Chapter 7. Critics and Controversy: Opposition to Tolling and Long-Term Concessions
  • Chapter 8. Highways as Network Utilities
  • Chapter 9. Transforming the Interstate Highways
  • Chapter 10. Transforming Urban Freeways
  • Chapter 11. Challenges to the New Vision for US Highways
  • Chapter 12. A New Future for US Highways
  • Acknowledgments
  • Notes
  • Index

Dateiformat: ePUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

32,40 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
ePUB mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen