Communication Research Methodology

A Strategic Approach to Applied Research
 
 
Routledge (Verlag)
  • erschienen am 17. Februar 2017
  • |
  • 212 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-136-45558-2 (ISBN)
 

This introduction to communication research methods takes the student from the conceptual beginnings of a research project through the design and analysis. Emphasizing the correct questions to ask and how to approach the answers, authors Gary Petty, Cheryl Campanella Bracken, and Elizabeth Babin approach social science methods as a language to be learned, requiring multiple sessions and reinforcement through practice. They explain the basics of conducting communication research, facilitating students' understanding of the operation and roles of research so that they can better critique and consume the materials in their classes and in the media.

The book takes an applied methods approach, introducing students to the conceptual elements of communication science and then presenting these elements in a single study throughout the text, articulating the similarities and differences of individual methods along the way. The study is presented as a communication campaign, involving multiple methodologies. The approach highlights how one method can build upon another and emphasizes the fact that, given the nature of methodology, no single study can give complete answers to our research questions.

Unique features of the text:

    • It introduces students to research methods through a conceptual approach, and the authors demonstrate that the statistics are a tool of the concepts.

    • It employs an accessible approach and casual voice to personalize the experience for the readers, leading them through the various stages and steps.

    • The presentation of a communication campaign demonstrates each method discussed in the text. This campaign includes goals and objectives that will accompany the chapters, demonstrates each individual methodology, and includes research questions related to the communication campaign.

    The tools gained herein will enable students to review, use, understand, and critique research, including the various aspects of appropriateness, sophistication and utility of research they encounter.

    • Englisch
    • London
    • |
    • Großbritannien
    Taylor & Francis Ltd
    • Für höhere Schule und Studium
    42 schwarz-weiße Tabellen
    • 2,27 MB
    978-1-136-45558-2 (9781136455582)
    weitere Ausgaben werden ermittelt

    Introduction: Methodology: Process of Science

    Part I: Process of Science Application Link

    Chapter 1 Science Concepts, Definition & Theory

    Chapter 2 Measurement, Reliability & Validity

    Chapter 3 Measuring and Describing Groups

    Chapter 4 Probability, Sampling Theory & Hypothesis Testing

    Part II: Methodologies

    Chapter 5 Developing Questions

    Chapter 6 Qualitative Approaches

    Chapter 7 Research Design

    Chapter 8 Descriptive: Content Analysis

    Chapter 9 Group Comparisons: Experiments

    Chapter 10 Continuous Relationships: Surveys

    Part III: Analysis

    Chapter 11 Analysis

    Chapter 12 Quantitative Approaches

    Chapter 13 Means; ts ; ANOVA Fs

    Chapter 14 Correlation, Regression; Multiple Regression

    Chapter 15 Human Subjects/Institutional Review Boards and Ethics

    Dateiformat: PDF
    Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

    Systemvoraussetzungen:

    Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

    Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

    E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

    Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

    Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

    Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


    Download (sofort verfügbar)

    60,49 €
    inkl. 7% MwSt.
    Download / Einzel-Lizenz
    PDF mit Adobe-DRM
    siehe Systemvoraussetzungen
    E-Book bestellen