Consumption and Everyday Life

2nd edition
 
 
Routledge (Verlag)
  • 2. Auflage
  • |
  • erschienen am 25. Oktober 2017
  • |
  • 348 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-317-33785-0 (ISBN)
 

With an emphasis on everyday life, this respected text offers a lively and perceptive account of the key theories and ideas which dominate the field of consumption and consumer culture. Engaging case studies describe forms of consumption familiar to the student, provide some historical context, and illustrate how a range of theoretical perspectives - from theories of practice, to semiotics, to psychoanalysis - apply. Written by an experienced teacher, the book offers a comprehensive grounding drawing on the literature in sociology, geography, cultural studies, and anthropology. This new revised and expanded edition includes more extended discussion of gender, the senses, sustainability, globalization, and the environment, as well as a brand new chapter on the ethics of consumption.

2. Auflage
  • Englisch
  • Florence
  • |
  • USA
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
  • Neue Ausgabe
  • 1 s/w Tabelle, 8 s/w Photographien bzw. Rasterbilder, 1 s/w Zeichnung, 3 s/w Abbildungen
  • |
  • 14 schwarz-weiße Abbildungen, 7 schwarz-weiße Fotos, 7 schwarz-weiße Zeichnungen, 1 schwarz-weiße Tabellen
  • 34,64 MB
978-1-317-33785-0 (9781317337850)
weitere Ausgaben werden ermittelt

Dr Mark Paterson is Associate Professor in the Department of Sociology at the University of Pittsburgh. His research blog is at http://sensory-motor.com/.

List of Tables and Figures

Acknowledgements

Introduction: We are all consumers

1. How We Became Consumers: Theories of Consumption

2. You Are What You Buy? Consumption and Identity

3. Globalization and McDisneyfication: Producing the Global Consumer

4. Bodyshopping: The Commodification of Experience and Sensation

5. Nature, Inc.

6. The 'Knowing' Consumer: The Science of Shopping and the Arts of Appropriation

7. Cathedrals, Palaces, and Paradises: Modernity and the Spaces of Consumption

8. Malls as Everyday Sites of Spectacle and Enchantment

9. 'Just Do It': The Poetics and Politics of Brands and Logos

10. The Ethics of Consumption

Bibliography

Key Terms

Questions for Discussion

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

37,99 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen