The Learning Community Experience in Higher Education

High-Impact Practice for Student Retention
 
 
Routledge (Verlag)
  • erschienen am 25. Mai 2017
  • |
  • 148 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-315-27967-1 (ISBN)
 

Offering an interdisciplinary qualitative approach, this book examines and evaluates the role and benefits of a Learning Community (LC), a high-impact practice for student retention in higher education. Grounded in in-depth case studies and first-person student experiences, the authors studied four student cohorts (sophomore, junior, senior, and graduate students) who participated in a full immersion LC experience at an urban public four-year college in New York. Focusing on the maturity students develop as they progress toward their degrees, the authors evaluate the impact of the learning community on the students' experiences, perceptions, successes and obstacles. A powerful demonstration of the effects of connection and comradery on learning, this account explores how the LC helps the decision-making of those in higher education administration regarding high impact student interventions.

  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
  • 2 s/w Tabellen
  • |
  • 2 schwarz-weiße Tabellen
  • 2,10 MB
978-1-315-27967-1 (9781315279671)
weitere Ausgaben werden ermittelt

Susan Mary Paige is a Lecturer in the University College at SUNY Buffalo State, USA.

Amitra A. Wall is Professor of Sociology and Assistant Dean of Intellectual Foundations and First Year Programs in the University College at SUNY Buffalo State, USA.

Joseph Marren is Chair and Professor of Communication at SUNY Buffalo State, USA.

Amy DiBartolo Rockwell is the First-Year Experience Librarian and Accessibility Services Librarian at SUNY Buffalo State, USA.

Brian Dubenion is Assistant Director of Residence Life Office for Student Success at SUNY Buffalo State, USA.

Part 1: The General and Particular Genesis of Our Learning Community Experience 1. The First Step: The Overview of the LC Construct 2. The Second Step: Institutional History or How We Do It Here 3. The Third Step: This is What We Do 4. Methodology Part 2: "I've got this!" 5. "Is that all there is?": Introduction to the Sophomore Cohort 6. Holmes 7. Swag Part 3: "I am just so busy!" 8. Introduction to the Junior Cohort 9. Tron 10. Tamar Part 4: "It went so fast!" 11. Introduction to the Senior Cohort 12. Gypsy 13. Gambit Part 5: "All grownup!" 14. Introduction to the Postgraduate Group 15. Soul 16. Miracle Part 6: Discussion and Conclusion 17. Results and Theme Analysis 18. Conclusion: What Does It All Mean?

Dateiformat: ePUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

36,49 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
ePUB mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen