Constructing the Memory of War in Visual Culture since 1914

The Eye on War
 
 
Routledge (Verlag)
  • erschienen am 3. Januar 2018
  • |
  • 294 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-351-36021-0 (ISBN)
 

This collection provides a transnational, interdisciplinary perspective on artistic responses to war from 1914 to the present, analysing a broad selection of the rich, complex body of work which has emerged in response to conflicts since the Great War. Many of the creators examined here embody the human experience of war: first-hand witnesses who developed a unique visual language in direct response to their role as victim, soldier, refugee, resister, prisoner and embedded or official artist. Contributors address specific issues relating to propaganda, wartime femininity and masculinity, women as war artists, trauma, the role of art in soldiery, memory, art as resistance, identity and the memorialisation of war.

  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
  • 63 s/w Abbildungen, 12 farbige Abbildungen, 63 s/w Photographien bzw. Rasterbilder, 12 Farbfotos bzw. farbige Rasterbilder
  • |
  • 63 schwarz-weiße und 12 farbige Abbildungen, 63 schwarz-weiße und 12 farbige Fotos
978-1-351-36021-0 (9781351360210)
weitere Ausgaben werden ermittelt
Ann Murray holds a PhD from University College Cork. She is currently writing a book on the war art of Otto Dix.
Table of Contents:

List of Figures
Foreword
Introduction
Acknowledgements
List of Contributors

Part 1: Home Front

Chapter 1: 'Picturing' World War I: German War Bond Posters and the Modern Public
Claire Whitner

Chapter 2: 'Our lovely countryside'. Capturing the Image of Britain at War in Commercial Advertising, 1939-1945
David Clampin

Chapter 3: Picturing War's Affects on the Home Front during the First World War
Catherine Speck

Chapter 4: America's Forgotten Soldier Art: The World War Two Camp Art
Peter Harrington

Chapter 5: Official Art of World War II by British Women Artists: Directing the Gaze
Elizabeth de Cacqueray

Part II: Art, Activism and Resistance

Chapter 6: Strategies of Liberation: Jean Dubuffet's Métro Series
Caroline Perrett

Chapter 7: Laughter at war
Anna Markowska

Chapter 8: Another Egyptian Revolution: Khayamiya as War Art
Sam Bowker

Chapter 9: Art and Conflict Resolution: Bloody Sunday, Northern Ireland
Maebh O'Regan

Chapter 10: Terms of Engagement: Critical Reflections in Contemporary Canadian War Art
Christine Conley

Part III: Traumatic Memory and Victimhood

Chapter 11: Karlis Padegs' Red Laugh - the High Song of Insanity
Janis Kalnacs

Chapter 12: Vietnam: Memory of Desecration in Brian dePalma's Casualties of War
Nanette Norris

Chapter 13: The Soldier's Diary: A Record of Erased Time
Agne Narusyte

Chapter 14: The Fakhouri File: Traumatic Memory in the work of Walid Raad
Anna Rådström

Chapter 15: Polyrhythmics and Migrating Voices
Leonida Kovac

Part IV: Collective Memory and Commemoration

Chapter 16: A Paroxysm of Battle Painting: Adriano de Sousa Lopes and the Great War
Carlos Silveira

Chapter 17: Let There be No More War: Jack B. Yeats's Grief in Context
Elizabeth Ansel

Chapter 18: Remembering Port-Said 1956: Images of Popular Resistance in Egyptian Documentaries
Rania Abdelrahman

Chapter 19: Visualising an 'Orphaned' Nation: Orphan Photographs of the Korean War in Visual Culture
Jung Joon Lee

Chapter 20: A Lost State of Plenitude: Commemorating the Homeland War in Public Spaces in Croatia
Sandra Krizic Roban

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

46,99 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
E-Book bestellen