Strategic Corporate Social Responsibility in Malaysia

 
 
Routledge (Verlag)
  • erschienen am 14. Januar 2019
  • |
  • 186 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-0-429-61470-5 (ISBN)
 

To fully comprehend corporate social responsibility (CSR), corporations must understand the many-sided nature of CSR. This book provides insight into the theoretical foundation, beliefs, and expectations of the multiple stakeholders; the governance of CSR commitment; and corporations' strategies associated with the design, development, implementation and communication strategies for CSR through the case study on Malaysia. The book also explains why corporations should pursue a dual economic and social function and why it being critical to an organisation's success. It also describes the CSR trends and influences such as sustainability and globalisation on the future of CSR.

  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
17 schwarz-weiße Abbildungen, 17 schwarz-weiße Zeichnungen, 23 schwarz-weiße Tabellen
978-0-429-61470-5 (9780429614705)

Rusnah Muhamad is Associate Professor of Accounting at the University of Malaya. Her research interests among others are Islamic banking and finance, financial reporting from an Islamic perspective, corporate social responsibility (CSR), Islamic tourism and Islamic business ethics.

Noor Akma Mohd Salleh is Associate Professor of Information Systems at the Faculty of Business and Accountancy, the University of Malaya. Her primary research activities involve the area of adoption behaviour of innovative information systems (e.g., accounting and business information systems) by organisations, and also the area of information management and it effect on organisations.

1. The evolution of corporate social responsibility Rusnah Muhamad and Noor Akma Mohd Salleh

2. Corporate social responsibility engagement by companies: theory, concept, model, and impact Rusnah Muhamad, Noor Akma Mohd Salleh, and Ibrahim Mohd-Sabrun

3. Corporate social responsibility for whom? Ibrahim Mohd-Sabrun and Rusnah Muhamad

4. The role of corporate governance and corporate social responsibility in socio-economic development Noor Adwa Sulaiman, Rusnah Muhamad, and Noor Akma Mohd Salleh

5. Corporate social responsibility in Malaysia Azlina Abdul-Jalil and Nurliana Md-Rahin

6. Social media and corporate social responsibility communication strategies Noor Akma Mohd Salleh and Rusnah Muhamad

7. Corporate social responsibilities and learning capabilities: are they relevant? Wan Kalthum Yahya, Norbani Che-Ha, and Mozard Mohtar

8. Corporate social responsibility practices in Islamic banks Fatimah Noor Rashidah Mohd-Sofian and Rusnah Muhamad

9. Corporate social responsibility balanced scorecard and the business performance of SMEs Edward Wong Sek Khin and Rusnah Muhamad

10. Corporate social responsibility - fast forward Noor Akma Mohd Salleh and Rusnah Muhamad

Index

BISAC Classifikation

Dateiformat: EPUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat EPUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

39,99 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
E-Book bestellen