Strategic International Management

Text and Cases
 
 
Gabler Verlag
  • erschienen am 19. Januar 2011
  • |
  • X, 470 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-3-8349-8332-9 (ISBN)
 
"Strategic International Management" takes a global perspective and covers the major aspects of international business strategies, the coordination of international companies and the particularities of international value chain activities and management functions. The book provides a thorough understanding of how Production & Sourcing, Research & Development, Marketing, Human Resource Management and Controlling have to be designed in an international company and what models are available to understand those activities in an international context.
The book offers 20 lessons that provide a comprehensive overview of all key issues. Each lesson is accompanied by a case study from an international company to facilitate the understanding of all important factors involved in strategic international management.
2009
  • Englisch
  • Wiesbaden
  • |
  • Deutschland
Betriebswirtschaftlicher Verlag Gabler
  • 53
  • |
  • 124 s/w Abbildungen, 53 s/w Tabellen
  • 4,24 MB
978-3-8349-8332-9 (9783834983329)
3834983322 (3834983322)
10.1007/978-3-8349-8332-9
weitere Ausgaben werden ermittelt
Dirk Morschett is Professor of International Management at the University of Fribourg, Switzerland. He holds the Liebherr/Richemont Endowed Chair for International Management and is responsible for the Master of Arts in European Business at the University of Fribourg.

Hanna Schramm-Klein is Professor of Marketing at the University of Siegen, Germany. She holds a Chair for Marketing and teaches International Marketing, Marketing and International Management at the University of Siegen and in different MBA programmes.

Joachim Zentes is Professor of Management and Marketing at the Saarland University, Saarbrücken, Germany. He is Director of the H.I.MA. (Institute for Commerce & International Marketing) and Director of the Europa-Institut at Saarland University. He holds a Chair in Business Adminstration, with a focus on Foreign Trade and International Management.
Introduction to Strategic International Management

The External Environment

International Coordination

Foreign Operation Modes

Selected Value Chain Activities

Selected International Business Functions

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

39,90 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Adobe DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen

Unsere Web-Seiten verwenden Cookies. Mit der Nutzung dieser Web-Seiten erklären Sie sich damit einverstanden. Mehr Informationen finden Sie in unserem Datenschutzhinweis. Ok