Fashion Promotion

Building a Brand Through Marketing and Communication
 
 
Bloomsbury Visual Arts (Verlag)
  • 2. Auflage
  • |
  • erschienen am 14. Januar 2021
  • |
  • 168 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-350-09028-6 (ISBN)
 
Fashion Promotion is an inspiring and practical guide to promoting a brand. It addresses the new ways in which brands engage with customers, through the latest digital channels as well as traditional methods. Topics covered include developing a brand from an original idea, the impact of blogging and street style sites, digital fashion, online and offline marketing techniques, creating the vision behind a brand, and public relations.

From marketing, PR and collaboration to creating brand visuals, Fashion Promotion guides readers through the ways in which any brand - large or small - can embrace the opportunities brought about by developments in digital communication, in order to engage with consumers in new and exciting ways.

The new edition covers the impact of mobile on fashion retail transactions and marketing, the role for virtual and augmented reality and the increasing importance of sustainable production and distribution.
2. Auflage
  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Bloomsbury Publishing PLC
104 colour illus
  • 120,36 MB
978-1-350-09028-6 (9781350090286)
weitere Ausgaben werden ermittelt
Gwyneth Moore is a lecturer in Fashion Promotion at the University of South Wales, UK. She has worked for more than 15 years in the design, communications and media industries, managing a variety of campaigns that have included public relations, marketing, social media and design disciplines.
1. Industry and Context
Globalization and Market Changes
Digital Disruption
Retail - Pureplay to Omnichannel
Customer-Centric Communications

2. Marketing
Understanding the Customer
Brand Identity
Omnichannel Marketing
Data and Analytics

3. Media and PR
Media Landscape
Product Launches, Experiential and Fashion Shows
Building Influencer Relations
Creating Content for Multi-Channel Distribution

4. Creating the Vision
Photography and Film
Styling and Visual Merchandising
Curation and Visual Platforms
Illustration and Graphics

5. Fashion Future
A Changing Industry
Mobile Fashion
VR/AR - The New Fashion Experience
The Future

6. Collaboration and Connection
Working with Other Industries
Peer Influence
Sharing Economy

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

26,49 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen