Dyslexia and Gender Bias

A Critical Review
 
 
Routledge (Verlag)
  • erschienen am 11. Januar 2019
  • |
  • 122 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-0-429-64187-9 (ISBN)
 

Providing an overview of the various understandings and approaches taken to dyslexia over the last 100 years, this text considers why men have traditionally taken the lead in dyslexia theory and research, whilst women have often been confined to practice.

Exploring how and why particular pathways in dyslexia theory, research and practice were historically pursued, whilst other potentially successful methods were not, Montgomery argues that gender bias has played a significant and often obstructive role in the development of our identification and understanding of dyslexia. Explaining why women and girls have often been under-represented in dyslexia clinics and in research, chapters trace the contributions made by dyslexia pioneers, analyse current problems within education and research systems, and document widespread patterns of misogyny and gender discrimination in the field. Montgomery links dyslexia history, current research paradigms and transgender experiences, to ask whether assumed male superiority has disadvantaged dyslexic learners, and whether it will continue to do so. In the process, she presents a new trajectory for research and practice.

A timely exploration of the impacts of gender discrimination on research and education, this text provides essential insight into the subtle impacts of sexism on dyslexic learners.

  • Englisch
  • Milton
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
7 schwarz-weiße Fotos, 3 schwarz-weiße Zeichnungen, 6 schwarz-weiße Tabellen
  • 1,09 MB
978-0-429-64187-9 (9780429641879)
weitere Ausgaben werden ermittelt

Diane Montgomery is Professor Emerita in Education at Middlesex University, London, UK.

Introduction

Chapter One: The dyslexia scene today and the problems it raises

Chapter Two: The dyslexia pioneers and the gender divide

Chapter Three: A critique of authority and wisdom in dyslexia research, politics and education

Chapter Four: An alternative trajectory? The three educational faces of dyslexia

Some final thoughts

References

Index

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

16,49 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
E-Book bestellen