Political Marketing and Management in Ghana

A New Architecture
 
 
Palgrave Macmillan (Verlag)
  • erschienen am 9. August 2017
  • |
  • XVI, 207 Seiten
 
E-Book | PDF mit Wasserzeichen-DRM | Systemvoraussetzungen
978-3-319-57373-1 (ISBN)
 

This book focuses on the emergence of new frames of political engagement underpinned by concepts in marketing, management, and organisation. It goes beyond political electioneering and campaigning and considers business theories such as market research, segmentation, social media, brand architecture, and human resources. With contributions from a range of skilled experts, Political Marketing and Management in Ghana emphasises and provides insights on the symbols-oriented approach of political campaigning in Africa, and distinguishes this from the technology-driven process of the west. Offering a total understanding of African politics and its supply and demand interactivity between key actors, this book is of great use to academics interested in political science, communications, marketing, and business and management.

1st ed. 2017
  • Englisch
  • Cham
  • |
  • Schweiz
Springer International Publishing
  • 3
  • |
  • 3 s/w Abbildungen
  • |
  • 3 schwarz-weiße Abbildungen, Bibliographie
  • 2,60 MB
978-3-319-57373-1 (9783319573731)
10.1007/978-3-319-57373-1
weitere Ausgaben werden ermittelt
Kobby Mensah is a Lecturer at the University of Ghana Business School and Coordinator of Marketing and Communication (UGBS Marcoms).

1. Political Marketing and Management: A New Architecture; Kobby Mensah.- 2. Political Communication and Public Relations in the Ghanaian Media: Building an Emotional Environment with Propaganda; James Abugre.- 3.Change in Party Leadership, Party Brand Image and Voter Choice; Kobby Mensah.- 4. Political Party Branding and Voter Choice in Ghana; Bedman Narteh, Kobby Mensah and Joyce Nyanzu.- 5. Political Financing and Fund-Raising in Ghana; Ibrahim Bedi.- 6. Political Party Financing and Reporting in Ghana: Practitioner Perspectives; Hon. Alban S. K. Bagbin and Albert Ahenkan.- 7. Voter Motivations in a Developing Democracy; A Marketing Perspective; Anas Sulemana, E.Y Tweneboah-Koduah and Kobby Mensah.- 8. Political Management and Human Resources Practices of Political Parties in Ghana; James Abugre.- 9. Exploring the Prospects and Limits of Modern Democracy in Africa: The Role of Leaders; Kwasi Dartey-Baah.- 10. Conclusion; Kobby Mensah.

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein "weicher" Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich - sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

58,84 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Wasserzeichen-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen