Ethnicity, Commodity, In/Corporation

 
 
Indiana University Press; Framing the Global
  • erschienen am 4. August 2020
  • |
  • 276 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-0-253-04795-3 (ISBN)
 

In the economics of everyday life, even ethnicity has become a potential resource to be tapped, generating new sources of profit and power, new ways of being social, and new visions of the future. Throughout Africa, ethnic corporations have been repurposed to do business in mining or tourism; in the USA, Native American groupings have expanded their involvement in gaming, design, and other industries; and all over the world, the commodification of culture has sown itself deeply into the domains of everything from medicine to fashion. Ethnic groups increasingly seek empowerment by formally incorporating themselves, by deploying their sovereign status for material ends, and by copyrighting their cultural practices as intellectual property. Building on ethnographic case studies from Kenya, Nepal, Peru, Russia, and many other countries, this collection poses the question: Does the turn to the incorporation and commodification of ethnicity really herald a new historical moment in the global politics of identity?

  • Englisch
Indiana University Press
3 b&w illus.
  • 4,75 MB
978-0-253-04795-3 (9780253047953)
weitere Ausgaben werden ermittelt
Edited by George Paul Meiu, Jean Comaroff, and John L. Comaroff

Editorial Note


Introduction: Ethnicity, Inc., Revisited / George Paul Meiu, Jean Comaroff, and John L. Comaroff


1. On Branding, Belonging, and the Violence of a Phallic Imaginary: The Maasai Warrior in Kenya Tourism. / George Paul Meiu


2. The Scarce and the Sacred: Managing Afterlives and Branding the Derivative in Post-Soviet Buddhism (Inc). / Tatiana Chudakova


3. Ethnicity as Potential: Abundance, Competition, and the Limits of Development in Andean Peru's Colca Valley. / Eric Hirsch


4. Warriors Incorporated: The Militarization of Fijian Identity in the Era of Neoliberal Warfare. / Simon May


5. Story, Brand, or Share? Bafokeng, Inc. and the 2010 FIFA World Cup. / Susan E. Cook


6. The Hunter Hype: Producing 'Local Culture' as Particularity in Mali. / Dorothea E. Schulz


7. The Affective Potentialities and Politics of Ethnicity, Inc. in Restructuring Nepal: Social Science, Sovereignty, and Signification. / Sara Shneiderman


8. Cultural Commodification in Global Contexts: Australian Indigeneity, Inequality, and Militarization in the Twenty-first Century. / Eve Darian-Smith


List of Contributors


Index

Dateiformat: ePUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

17,49 €
inkl. 5% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
ePUB mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen