Characteristics and Control of Low Temperature Combustion Engines

Employing Gasoline, Ethanol and Methanol
 
 
Springer (Verlag)
  • erschienen am 3. November 2017
  • |
  • XIII, 544 Seiten
 
E-Book | PDF mit Wasserzeichen-DRM | Systemvoraussetzungen
978-3-319-68508-3 (ISBN)
 

This book deals with novel advanced engine combustion technologies having potential of high fuel conversion efficiency along with ultralow NOx and particulate matter (PM) emissions. It offers insight into advanced combustion modes for efficient utilization of gasoline like fuels. Fundamentals of various advanced low temperature combustion (LTC) systems such as HCCI, PCCI, PPC and RCCI engines and their fuel quality requirements are also discussed. Detailed performance, combustion and emissions characteristics of futuristic engine technologies such as PPC and RCCI employing conventional as well as alternative fuels are analyzed and discussed. Special emphasis is placed on soot particle number emission characterization, high load limiting constraints, and fuel effects on combustion characteristics in LTC engines. For closed loop combustion control of LTC engines, sensors, actuators and control strategies are also discussed. The book should prove useful to a broad audience, including graduate students, researchers, and professionals

Offers novel technologies for improved and efficient utilization of gasoline like fuels;

Deals with most advanced and futuristic engine combustion modes such as PPC and RCCI;

Comprehensible presentation of the performance, combustion and emissions characteristics of low temperature combustion (LTC) engines;

Deals with closed loop combustion control of advanced LTC engines;

State-of-the-art technology book that concisely summarizes the recent advancements in LTC technology.

.

1st ed. 2018
  • Englisch
  • Cham
  • |
  • Schweiz
Springer International Publishing
  • 24
  • |
  • 268 farbige Abbildungen, 70 farbige Tabellen, 24 s/w Abbildungen
  • |
  • 24 schwarz-weiße und 268 farbige Abbildungen, 70 farbige Tabellen, Bibliographie
  • 28,61 MB
978-3-319-68508-3 (9783319685083)
3319685082 (3319685082)
10.1007/978-3-319-68508-3
weitere Ausgaben werden ermittelt

Dr. Rakesh Kumar Maurya is faculty member in the Department of Mechanical Engineering, Indian Institute of Technology Ropar since August 2013. Before joining IIT Ropar, he was working as Senior Research Associate (Pool Scientist- CSIR) at IIT Kanpur. He received his Bachelors, Masters and PhD degrees in Mechanical Engineering from Indian Institute of Technology Kanpur, India. He received Early Career Research Award from Science and Engineering Research Board (SERB), Government of India, New Delhi. He is also a recipient of Young Scientist Award (2016) from International Society for Energy, Environment and Sustainability. He has served as a journal referee and committee member/session co-chair of international conferences on multiple occasions. He teaches and conducts research in the area of internal combustion engines. His areas of interest are low temperature engine combustion, alternative fuels, engine combustion diagnostics, engine instrumentation, combustion and emission control, particulate matter characterization, engine management systems, and philosophy of science.

Introduction.- Ethanol and Methanol as Engine Fuel.- Low Temperature Combustion (LTC) Engines.- Combustion Control Strategies.- Performance Characteristics.- Combustion Characteristics.- Emission Characteristics.- Close Loop Control.- Closure.
Dewey Decimal Classfication (DDC)

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein "weicher" Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich - sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

178,49 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Wasserzeichen-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen

Unsere Web-Seiten verwenden Cookies. Mit der Nutzung dieser Web-Seiten erklären Sie sich damit einverstanden. Mehr Informationen finden Sie in unserem Datenschutzhinweis. Ok