Policy, Belief and Practice in the Secondary English Classroom

A Case-Study Approach from Canada, England and Scotland
 
 
Bloomsbury Academic (Verlag)
  • 1. Auflage
  • |
  • erschienen am 1. November 2018
  • |
  • 168 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-350-02600-1 (ISBN)
 
Studies of comparative classroom practice in the teaching of secondary English are limited, especially when it comes to exploration of the day-to-day practice of English teachers in the secondary classroom. This book presents a case study analysis of secondary classroom practice in three countries: Canada, England and Scotland. Each country has had different degrees of state involvement within the secondary English curriculum over the last twenty years. England has had the highest degree of state involvement in that it has had several statutory national curricula and a variety of assessment regimes. Scotland has had a non- statutory curriculum and no national tests and Canada has had no national curriculum at all, with education being determined at province level, and each province varying its policies.

The research adopts a case study approach involving both classroom observation and interviews with teachers. Through this, the authors explore the impact of state involvement on the reality of what happens in secondary English classrooms. The book invites readers to consider the applicability of the findings to their own contexts, to examine their own practice in the light of this and to consider the nature of the relationships between policy, personal belief and practice in the teaching of English.
1. Auflage
  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Bloomsbury Publishing PLC
  • Für Beruf und Forschung
  • |
  • Für höhere Schule und Studium
  • 0,26 MB
978-1-350-02600-1 (9781350026001)
weitere Ausgaben werden ermittelt
Bethan Marshall is Senior Lecturer at King's College London, UK, where she is Director of MA English and Education and MA Creative Arts in the Classroom.
Introduction
1. Whose English Is It Anyway?
2. A Critic's Guide to Analysing Classrooms
3. Canada: Provincial Governance
4. England: Canons and Constraints
5. Scotland: PIRLS or Wisdom?
6. Exploring the Similarities and the Differences
7. Differently Literate
8. Conclusion
References
Index

Dateiformat: EPUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat EPUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

111,99 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
E-Book bestellen