Choosing between different beer containers. What factors influence the purchasing decisions of Generation Y in England?

 
 
GRIN Verlag
  • 1. Auflage
  • |
  • erschienen am 13. Februar 2020
  • |
  • 77 Seiten
 
E-Book | PDF ohne DRM | Systemvoraussetzungen
978-3-346-11288-0 (ISBN)
 
Bachelor Thesis from the year 2015 in the subject Business economics - Offline Marketing and Online Marketing, grade: GPA 4.0, UK first-class honours, Bournemouth University (School of Tourism), language: English, abstract: This research is focused on the investigation of factors influencing purchasing decisions of Generation Y in England when choosing between different beer containers; specifically canned, bottled and draught beer products. The objectives for this research were to review current and relevant literature on the beer industry, consumer behaviour and marketing sector in relation to beer purchasing by Generation Y in respect of different beer containers, to carry out primary research regarding the influencing factors of beer purchasing decisions of this segment, to analyse the research findings by offering discussion and evaluation of both primary and secondary data, and to present research conclusion including identification of limitations to this research and make recommendation for the beer market and further research. In modern society beer is the leading drinks category in the UK by some distance in both volume and value sales. In this competitive market, product and packaging innovations are essential in order to create or maintain competitive advantage. Beer companies are introducing various fruit flavoured products and new package designs offering new ways to serve up a colder and smoother drink experience, and they have become adept at tapping into consumer insights to help direct such innovations. This research is focused on three major types of beer packaging and examines purchasing behaviour within the English youth market in the age banding 18-34; often referred to as Generation Y.
  • Englisch
  • 1,80 MB
978-3-346-11288-0 (9783346112880)

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: ohne DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Ein Kopierschutz bzw. Digital Rights Management wird bei diesem E-Book nicht eingesetzt.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

29,99 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF ohne DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen