Writing on the Edge

Paratexts in Narrative Cinema
 
 
Universitätsverlag Winter
  • 1. Auflage
  • |
  • erschienen im April 2016
  • |
  • 179 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-3-8253-7569-0 (ISBN)
 
'Writing on the Edge' analyzes texts that surround movies - so-called filmic paratexts. They include opening and closing credits, film posters, and tie-in products such as novelizations. More accessory than an actual part of the film they accompany, paratexts nevertheless serve as an essential framing device that generates expectations and guides audiences through their viewing experience. The book discusses the exchange between the extradiegetic nature of paratexts and the diegesis of the films proper - the space between the producers' attempts to 'advertise a product' and the filmmakers' attempts to 'tell a story'. 'Writing on the Edge' investigates cinema's manifold conventions developed to link these realms. In doing so, the book analyzes a wide range of credit sequences and promotional materials covering all periods of film history.
  • Englisch
  • Deutschland
12 Abbildungen
  • 1,64 MB
978-3-8253-7569-0 (9783825375690)
3825375692 (3825375692)
weitere Ausgaben werden ermittelt
1 - Cover [Seite Cover]
- 1 [Seite 1]
2 - Title Page [Seite Title Page]
- 4 [Seite 4]
3 - Copyright [Seite Copyright]
- 5 [Seite 5]
4 - Table of Contents [Seite 6]
5 - Acknowledgments [Seite 8]
6 - 1 Introduction [Seite 10]
7 - 2 The Studio Logo [Seite 18]
7.1 - 2.1 History and Function of the Logo [Seite 19]
7.2 - 2.2 The Majors and the Minors [Seite 26]
7.3 - 2.3 Contemporary (Specialty Division) House Style [Seite 27]
7.4 - 2.4 Individualized Logo Presentation [Seite 30]
8 - 3 The Motto [Seite 36]
8.1 - 3.1 Definition and Function [Seite 36]
8.2 - 3.2 Paratextual and Textual Qualities of the Motto [Seite 41]
8.2.1 - 3.2.1 The Explicit Motto [Seite 41]
8.2.1.1 - 3.2.1.1 The Extradiegetic Motto [Seite 41]
8.2.1.2 - 3.2.1.2 The Hybrid [Seite 42]
8.2.1.3 - 3.2.1.3 The Diegetic Motto [Seite 45]
8.2.2 - 3.2.2 The Implicit Motto [Seite 47]
9 - 4 The Title [Seite 52]
9.1 - 4.1 General Functions of Titles [Seite 52]
9.1.1 - 4.1.1 Identifying a Film [Seite 53]
9.1.2 - 4.1.2 Designating the Subject Matter [Seite 54]
9.1.3 - 4.1.3 Playing Up a Film [Seite 56]
9.2 - 4.2 Looks of Titles [Seite 58]
9.3 - 4.3 The Title as a (Moving) Picture [Seite 60]
10 - 5 Cast of Characters [Seite 68]
10.1 - 5.1 Characters/Actors: Names and Faces [Seite 68]
10.2 - 5.2 Credits and Self-Referentiality [Seite 74]
10.3 - 5.3 In Medias Res: Introductory Intertitles [Seite 76]
11 - 6 The End [Seite 80]
11.1 - 6.1 "The End" Then and Now [Seite 80]
11.2 - 6.2 Transitions and Overlaps [Seite 81]
11.2.1 - 6.2.1 Fade to Black vs. Superimposition of End Credits [Seite 82]
11.2.2 - 6.2.2 The 'Diegetic' Fade to Black [Seite 83]
11.2.3 - 6.2.3 Sound and Music [Seite 85]
11.2.4 - 6.2.4 The Post-End Credit Scene [Seite 86]
12 - 7 Claims and (Legal) Disclaimers [Seite 90]
12.1 - 7.1 Origins [Seite 92]
12.2 - 7.2 Placement [Seite 93]
12.3 - 7.3 Unofficial (Dis)Claimers [Seite 95]
12.4 - 7.4 Claimer vs. Disclaimer [Seite 97]
12.5 - 7.5 More to Disclaim: Names, Places etc [Seite 101]
13 - 8 The Movie Tagline [Seite 106]
13.1 - 8.1 Collection of Data [Seite 107]
13.2 - 8.2 Definition [Seite 108]
13.3 - 8.3 Function [Seite 109]
13.4 - 8.4 Presence/Absence of Taglines [Seite 111]
13.5 - 8.5 Taglines Then and Now [Seite 112]
13.6 - 8.6 Relationship between Tagline and Poster Image [Seite 116]
13.7 - 8.7 Relationship between Tagline and Title [Seite 118]
13.8 - 8.8 Praise for the Film [Seite 119]
13.9 - 8.9 Syntax, Semantics, Rhetoric [Seite 121]
13.9.1 - 8.9.1 List and Twist [Seite 122]
14 - 9 The Movie Novelization [Seite 130]
14.1 - 9.1 The Business of the Cover [Seite 133]
14.2 - 9.2 Holes in the Plot [Seite 143]
15 - 10 A Look Back: Early Film and Its Fan Magazine Fictionizations [Seite 152]
15.1 - 10.1 The Early Fan Magazine [Seite 153]
15.1.1 - 10.1.1 The Adventure of the Hasty Elopement [Seite 155]
15.1.2 - 10.1.2 From the Submerged [Seite 157]
15.2 - 10.2 Pictures from the Pictures [Seite 160]
16 - 11 Conclusion [Seite 164]
17 - 12 Bibliography [Seite 168]
17.1 - 12.1 Primary Sources [Seite 168]
17.2 - 12.2 Secondary Sources [Seite 172]

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

42,00 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Adobe DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen

Unsere Web-Seiten verwenden Cookies. Mit der Nutzung des WebShops erklären Sie sich damit einverstanden. Mehr Informationen finden Sie in unserem Datenschutzhinweis. Ok