Cultural Psychology

A Special Issue of the journal of Consumer Psychology
 
 
Psychology Press Ltd
  • erschienen am 13. Oktober 2014
  • |
  • 72 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-135-06524-9 (ISBN)
 
First published in 2000. Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.
  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für Beruf und Forschung
978-1-135-06524-9 (9781135065249)

weitere Ausgaben werden ermittelt
Volume 9, Number 2, 2000. Contents: D. Maheswaran, S. Shavitt, Issues and New Directions in Global Consumer Psychology. J.L. Aaker, J. Sengupta, Averaging Versus Attenuation: The Role of Culture in the Resolution of Information Incongruity. R. Batra, V. Ramaswamy, D.L. Alden, J-B.E.M. Steenkamp, S. Ramachander, Effects of Brand Local and Nonlocal Origin on Consumer Attitudes in Developing Countries. R.P. Bagozzi, N. Wong, S. Abe, M. Bergami, Cultural and Situational Contingencies and the Theory of Reasoned Action: Application to Fast Food Restaurant Consumption. C.L. Wang, T. Bristol, J.C. Mowen, G. Chakraborty, Alternative Modes of Self-Construal: Dimensions of Connectedness-Separateness and Advertising Appeals to the Cultural and Gender-Specific Self. J.A. Lee, Adapting Triandis's Model of Subjective Culture and Social Behavior Relations to Consumer Behavior.
"This is a very important book. Its message is that psychology gives inadequate attention to culture, especially macroculture. Ratner's critiques of different approaches to psychology are excellent. This is a great book."-PsycCRITIQUES
"The book is very timely in the contemporary context of developing cultural psychology...engaging, substantive, and at times provocative."-Jaan Valsiner, Ph.D.Clark University
"This book makes a unique contribution ...by drawing out the important connections between culture, psychology, and power...appropriate for undergraduate and graduate courses in cultural psychology ...Scholars in cultural psychology...developmental psychology...anthropology, sociology, and even public policy would benefit from reading this book."-Victoria Plaut, Ph.D.College of the Holy Cross
"A timely and urgently needed contribution to the field of psychology...a unified, coherent text on cultural psychology."-Glenn Adams, Ph.D.University of Kansas

Dateiformat: ePUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

36,49 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
ePUB mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen