Sleep Sense

Improve your sleep, improve your health
 
 
Exisle Publishing
  • 1. Auflage
  • |
  • erschienen am 7. Juli 2021
  • |
  • 224 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-77559-480-2 (ISBN)
 

Sleep is fundamental to our health and wellbeing. In Sleep Sense, international sleep expert Dr Katharina Lederle draws on the latest research to explore how sleep is connected to each of the three pillars of successful living: physical health, cognitive performance, and emotional wellbeing. She then provides readers with a 'menu' of healthy sleep options from which they can choose in order to effectively establish better sleep habits that improve day-to-day health and wellbeing.

  • Englisch
  • Auckland
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  • Neuseeland
Bibliography; Index
  • 1,15 MB
978-1-77559-480-2 (9781775594802)
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Dr Katharina Lederle is a specialist in human sleep and fatigue, who has advised organisations around the world on issues of fatigue and sleep deprivation. She provides educational talks, runs workshops, and consults with individuals on how we can improve our sleep and live our lives to the full.
Welcome 1


Introduction 3


Part 1: A short tour of sleep 7


1. Sleep: the most frequent questions answered 9


2. Light and sleep 35


3. Sleep in women 51


4. Dreaming 63


Part 2: Why healthy sleep matters 75


5. Sleep and physical health 79


6. Sleep well to perform well 97


7. Emotional wellbeing and sleep 107


Part 3: When sleep goes wrong 127


8. Sleep-related breathing and movement disorders 131


9. Chronic insomnia disorder 139


10. Hypersomnias 149


11. Parasomnias 155


12. Circadian rhythm sleep-wake disorders 167


Part 4: Weaving healthy sleep habits into your life 175


13. A scaffolding for a healthy sleep 179


14. Dealing with sleep issues 191


Parting words 197


Glossary 199


Acknowledgments 202


References 203


Further reading 207


Index 209
"fascinating insight into one of the most intriguing subjects of modern science: how we sleep, how we improve sleep and - most importantly - how we sleep well again." * PS News * "the amount of sleep we get effects our empathy... In order for you to be morally aware you need to guide your thoughts, emotions and behaviours. This is impacted by our ability to sleep well. Find out how to stop your sleep-deprived self from being a jerk" * The Space *

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