Advertising Progress

American Business and the Rise of Consumer Marketing
 
 
Johns Hopkins University Press
  • erschienen am 15. Januar 2020
  • |
  • 506 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-4214-3418-6 (ISBN)
 
Originally published in 1998. Drawing on both documentary and pictorial evidence, Pamela Walker Laird explores the modernization of American advertising to 1920. She links its rise and transformation to changes that affected American society and business alike, including the rise of professional specialization and the communications revolution that new technologies made possible. Laird finds a fundamental shift in the kinds of people who created advertisements and their relationships to the firms that advertised. Advertising evolved from the work of informing customers (telling people what manufacturers had to sell) to creating consumers (persuading people that they needed to buy). Through this story, Laird shows how and whyAaain the intense competitions for both markets and cultural authorityAaathe creators of advertisements laid claim to &quote;progress&quote; and used it to legitimate their places in American business and culture.
  • Englisch
  • Baltimore
  • |
  • USA
  • Für Beruf und Forschung
  • 30 s/w Abbildungen
  • |
  • 30 b&w illus.
  • 50,16 MB
978-1-4214-3418-6 (9781421434186)
weitere Ausgaben werden ermittelt
Pamela Walker Laird teaches history at the University of Colorado at Denver.
Contents:

PT. I Production as Progress
1 Marketing Problems and Advertising Methods as America Industrialized
2 Owner-Manager Control of Advertising
3 Printers, Advertisers, and Their Products
4 Advertising Progress as a Measure of Worth

PT. II Specialization as Progress
5 Early Advertising Specialists
6 Competition and Control: Business Conditions and Marketing Practices
7 The Competition to Modernize Advertising Services

PT. III Consumption as Progress
8 Taking Advertisements Toward Modernity
9 Modernity and Success: Legitimatizing the Advertising Profession - I
10 The Appropriation of Progress: Legitimatizing the Advertising Profession - II

Conclusion: Patrons, Agents, and the New Business of Progress
DNB DDC Sachgruppen

Dateiformat: ePUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

52,99 €
inkl. 5% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
ePUB mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen