Business Relationship Management and Marketing

Mastering Business Markets
 
 
Springer (Verlag)
  • erschienen am 30. September 2014
  • |
  • VIII, 338 Seiten
 
E-Book | PDF mit Wasserzeichen-DRM | Systemvoraussetzungen
978-3-662-43856-5 (ISBN)
 
Relationship management, key account management and customer orientation are concepts that have become central to modern management. This book is dedicated to illustrating and reflecting these concepts and their corresponding methods and instruments in depth. It is thereby focused on the business-to-business realm and equally applies to traditional industrial markets as well as to business-to-business services. Contributions include state-of-the-art research results that are conveyed in a comprehensible fashion to be applied in both executive education as well as in practice.
2015
  • Englisch
  • Heidelberg
  • |
  • Deutschland
Springer Berlin
  • 85 s/w Abbildungen
  • |
  • 85 schwarz-weiße Abbildungen, Bibliographie
  • 6,40 MB
978-3-662-43856-5 (9783662438565)
10.1007/978-3-662-43856-5
weitere Ausgaben werden ermittelt

Michael Kleinaltenkamp is full professor of business and services marketing at Freie Universität Berlin. He is joint program director of the Executive Master of Business Marketing and the China-Europe Executive Master of Business Marketing programs. His research interests include business-to-business marketing and services marketing.

Wulff Plinke is the founding dean of the European School of Management and Technology (ESMT) in Berlin. Before his spell at ESMT he held positions as full professor at Humboldt Universität zu Berlin and Freie Universität Berlin. His research interest lies in the area business-to-business marketing.

Ingmar Geiger is an assistant professor of business and services marketing at Freie Universität Berlin. He is joint program director of the Executive Master of Business Marketing and the China-Europe Executive Master of Business Marketing programs. His research interests include business-to-business marketing and negotiation.

Basic Principles of Business Relationship Management: Phenomenon and Challenge to Management.- Theoretical Perspectives of Business Relationships - Explanation and Configuration.- Analysis, Goals and Strategies of Business Relationship Management: Repeat Purchasing in Business Relationships.- Customer Value and Customer Selection.- Strategies of Business Relationship Management.- Business Relationship Management & Marketing in a European-Chinese Context.- Implementation of Business Relationship Management: Instruments of Business Relationship Management.- Internal Implementation of Business Relationship Management.- Customer Relationship Management.

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein "weicher" Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich - sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

74,89 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Wasserzeichen-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen