Modernity's Ear

Listening to Race and Gender in World Music
 
 
NYU Press
  • erschienen am 23. Oktober 2015
  • |
  • 208 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-4798-6112-5 (ISBN)
 
Fearing the rapid disappearance of indigenous cultures, twentieth-century American ethnographers turned to the phonograph to salvage native languages and musical practices. Prominent among these early &quote;songcatchers&quote; were white women of comfortable class standing, similar to the female consumers targeted by the music industry as the gramophone became increasingly present in bourgeois homes. Through these simultaneous movements, listening became constructed as a feminized practice, one that craved exotic sounds and mythologized the 'other' that made them. In Modernity's Ear, Roshanak Kheshti examines the ways in which racialized and gendered sounds became fetishized and, in turn, capitalized on by an emergent American world music industry through the promotion of an economy of desire. Taking a mixed-methods approach that draws on anthropology and sound studies, Kheshti locates sound as both representative and constitutive of culture and power. Through analyses of film, photography, recordings, and radio, as well as ethnographic fieldwork at a San Francisco-based world music company, Kheshti politicizes the feminine in the contemporary world music industry. Deploying critical theory to read the fantasy of the feminized listener and feminized organ of the ear, Modernity's Ear ultimately explores the importance of pleasure in constituting the listening self.
  • Englisch
  • New York
  • |
  • USA
  • 2,78 MB
978-1-4798-6112-5 (9781479861125)
147986112X (147986112X)
http://dx.doi.org/10.18574/nyu/9781479867011.001.0001
weitere Ausgaben werden ermittelt
  • Cover
  • Contents
  • Acknowledgments
  • Preface: Playing by Ear
  • Introduction
  • 1. The Female Sound Collector and Her Talking Machine
  • 2. Listen, Inc.: Aural Modernity and Incorporation
  • 3. Losing the Listening Self in the Aural Other
  • 4. Racial Noise, Hybridity, and Miscegenation in World Music
  • 5. The World Music Culture of Incorporation
  • Epilogue: Modernity's Radical Ear and the Sonic Infidelity of Zora Neale Hurston's Recordings
  • Notes
  • References
  • Index
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • About the Author

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

126,99 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Adobe DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen

Unsere Web-Seiten verwenden Cookies. Mit der Nutzung des WebShops erklären Sie sich damit einverstanden. Mehr Informationen finden Sie in unserem Datenschutzhinweis. Ok