Introduction to Google Analytics

A Guide for Absolute Beginners
 
 
Apress
  • erschienen am 19. Juni 2017
  • |
  • XIII, 141 Seiten
 
E-Book | PDF mit Wasserzeichen-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-4842-2829-6 (ISBN)
 
Develop your digital/online marketing skills and learn web analytics to understand the performance of websites and ad campaigns. Approaches covered will be immediately useful for business or nonprofit organizations. If you are completely new to Google Analytics and you want to learn the basics, this guide will introduce you to the content quickly.Web analytics is critical to online marketers as they seek to track return on investment and optimize their websites. Introduction to Google Analytics covers the basics of Google Analytics, starting with creating a blog, and monitoring the number of people who see the blog posts and where they come from. What You'll Learn

Understand basic techniques to generate traffic for a blog or websiteReview the performance of a website or campaignSet up a Shopify account to track ROICreate and maximize AdWords to track conversionDiscover opportunities offered by Google, including the Google Individual Qualification









Who This Book Is ForThose who need to get up to speed on Google Analytics tools and techniques for business or personal use. This book is also suitable as a student reference.
1st ed.
  • Englisch
  • CA
  • |
  • USA
APRESS
  • 244 farbige Abbildungen, 51 s/w Abbildungen
  • |
  • 51 schwarz-weiße und 244 farbige Abbildungen, Bibliographie
  • 7,89 MB
978-1-4842-2829-6 (9781484228296)
10.1007/978-1-4842-2829-6
weitere Ausgaben werden ermittelt
Todd Kelsey, PhD, is an author and educator whose publishing credits include several books for helping people learn more about technology. He has appeared on television as a featured expert, and has worked with a wide variety of corporations and non-profit organizations.

Chapter 1: Overview

Chapter 2: Blogalytics

Chapter 3: Getting Traffic for Analytics

Chapter 4: Reviewing Performance of Campaigns

Chapter 5: Fun with eCommerce Analytics Part I: Shopify

Chapter 6: Fun with eCommerce Analytics Part II: AdWords

Chapter 7: Fun with eCommerce Analytics Part III: Gumroad

Chapter 8: Exploring Google Analytics Certification

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein "weicher" Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich - sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

26,99 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Wasserzeichen-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen