Migrant Workers' Education in China

Changing Discourses and Practices
 
 
Bloomsbury Academic (Verlag)
  • erschienen am 16. Juni 2022
  • |
  • 224 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-350-17074-2 (ISBN)
 
Based on an extended period of ethnographic research and observation of migrant workers' educational programmes, this book presents a theoretical exploration of social and educational issues in an industrialised area in south China. It highlights the tensions existing between the traditional ideology stressing collectivism, selfless devotion and teacher-centred teaching, and the new social practices promoting commercialization, personal development and interactive teaching. The author provides first-hand descriptions and analyses of rural-urban migrant workers' lives, work and education. He develops the ethnographic approach by analysing the tensions and contradictions in the implementation processes of educational policies in the region.The book argues that the educational programmes, which focused on elite workers to support the development of industrialization and urbanization projects, assisted migrant workers as students in promoting their aspirations. However, this also stratified migrant workers, thus increasing gaps in socioeconomic status and professional development. Education policy design and implementation are observed as a dynamic process, thus contributing to a nuanced understanding of adult education and migration at a micro level.
  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Bloomsbury Publishing PLC
  • Für höhere Schule und Studium
  • |
  • Für Beruf und Forschung
978-1-350-17074-2 (9781350170742)

weitere Ausgaben werden ermittelt
Fusheng Jia is Visiting Fellow in the School of Education and Lifelong Learning, University of East Anglia, UK.
List of Figures
Series Editors' Foreword
Acknowledgements
1. Migration and Adult Learning in China
2. Reflexivity, Processes and Assemblages
3. Exploring Different Voices in Education Policies
4. Exploring the Teaching Force
5. Exploring Pedagogical Practice
6. Exploring Outward Development
7. Examining Assessment of Students
8. Adult Learning Practices and Changing Subjectivities
9. Assemblage, Tensions and Social Change
References
Index

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions oder die App PocketBook (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Als Download verfügbar

98,99 €
inkl. 7% MwSt.
E-Book Einzellizenz
PDF mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen