Doing Coaching Research

 
 
SAGE Publications Ltd (Verlag)
  • 1. Auflage
  • |
  • erschienen am 25. Mai 2020
  • |
  • 208 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-5297-2595-7 (ISBN)
 
This is your student guide to research in the field of coaching. It answers your questions about doing research and explores the challenges and opportunities presented by different ways of doing research specifically in coaching. An ideal introduction for trainees and practitioners looking to understand the what, the why, and the how of coaching research.
1. Auflage
  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Sage Publications Ltd (Digital)
  • Für höhere Schule und Studium
  • 3,32 MB
978-1-5297-2595-7 (9781529725957)
weitere Ausgaben werden ermittelt
Elaine is a principal lecturer and the leader of programmes for the International Centre for Coaching and Leadership Development at Oxford Brookes University in the UK, where she also directs the Doctor of Coaching and Mentoring Programme and supervises doctoral students. She is an experienced researcher, author and editor and has recently co-edited the bestselling book, The Complete Handbook of Coaching, 2nd edition. Her other books with SAGE include Coaching Understood (2013) and she is also the founding editor of The International Journal of Evidence Based Coaching & Mentoring.
Part I - Introduction to coaching research
Chapter 1 - Introduction
Chapter 2 - Theoretical foundations of research - Peter Jackson
Chapter 3 - Designing your research project - Elaine Cox
Part II - Research strategies
Chapter 4 - Grounded theory - Teresa Carmichael and Natalie Cunningham
Chapter 5 - Phenomenological approaches - Tatiana Bachkirova, Alison Rose and Roger Noon
Chapter 6 - Autoethnography - Juliette Koning and Liam Moore
Chapter 7 - Quantitative and statistical approaches - Christine Davies and Annette Fillery-Travis
Chapter 8 - Case study research - Andrea D. Ellinger and Rochell R. McWhorter
Chapter 9 - Action research - Elaine Cox, Hany Shoukry and Janice Cook
Part III - The impact of research
Chapter 10 - The experience of research - Elaine Cox and Peter Jackson
Chapter 11 - The dissemination and implementation of research-based coaching knowledge - Peter Jackson and Elaine Cox

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

29,49 €
inkl. 5% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen