Controversy in Marketing Theory: For Reason, Realism, Truth and Objectivity

For Reason, Realism, Truth and Objectivity
 
 
Routledge (Verlag)
  • erschienen am 16. September 2016
  • |
  • 360 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-315-29088-1 (ISBN)
 
In this book distinguished theorist and author Shelby D. Hunt analyzes the major controversies in the "philosophy debates" raging throughout the field of marketing. Using an historical approach, Hunt argues against relativism and for scientific realism as a philosophy for guiding marketing research and theory. He also shows how the pursuit of truth and objectivity in marketing research are both possible and desirable. Specific controversies analyzed in the book include: Does positivism dominate marketing research? Does positivism imply quantitive methods? Is relativism an appropriate foundation for marketing research? Does relativism imply pluralism, tolerance, and openness? Should marketing pursue the goal of objective research? An ideal companion to Hunt's classic text, Foundations of Marketing Theory, this volume will be equally useful on its own in any graduate level course on marketing theory.
  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
tables, figures, bibliography, index
978-1-315-29088-1 (9781315290881)

weitere Ausgaben werden ermittelt
1. Introduction 2. Natural Philosophy and the Rise of Science: From Plato to Hegel 3. The Development of the Philosophy of Science Discipline: From Classical Realism to Logical Empiricism 4. The Rise and Fall of Historical Relativism in Philosophy of Science 5. Post-Relativistic Philosophy of Science 6. On Science, Qualitative Methods, and Marketing Research 7. On Truth and Marketing Research 8. On Objectivity and Marketing Research 9. On Scientific Realism and Marketing Research

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

44,99 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen