Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Thomas J. Huberty is Professor of School Psychology at Indiana University. He received his Ph.D. in Educational (School) Psychology from the University of Missouri in 1980. His teaching and research interests are in anxiety and depression, developmental psychopathology, personality assessment, cognitive-behavioral interventions, mental health of children and youth, and special education and mental health law. Professional experiences include working as a psychologist in community mental health, developmental disabilities, pediatric psychology, public schools, and Head Start. He is a licensed psychologist in Indiana, is board certified in School Psychology by the American Board of Professional Psychology, and is a Fellow of the American Academy of School Psychology. In addition, he has been an administrative law judge/independent hearing officer for more than 20 years for due process hearings under the auspices of the Individuals with Disabilities Education Act (IDEA) and Section 504 of the Rehabilitation Act of 1973. In that role, he has presided over numerous due process hearings and has issued many legally-binding decisions regarding students with special needs.
Section I: Foundations.- Chapter 1: Foundations of Developmental Psychopathology.- Chapter 2: Developmental Psychopathology of Anxiety.- Chapter 3: Developmental Psychopathology of Depression.- Chapter 4: Emotion Regulation.- Section II: Differential Diagnosis.- Chapter 5: Differential Diagnosis of Anxiety Disorders.- Chapter 6: Differential Diagnosis of Depression and Mood Disorders.- Section III: Assessment.- Chapter 7: Methods of Assessment.- Chapter 8: Assessment of Anxiety.- Disorders.- Chapter 9: Assessment of Depression and Mood Disorders.- Section IV: Intervention and Prevention.- Chapter 10: Interventions for Anxiety Disorders.- Chapter 11: Interventions for Depression and Mood Disorders.- Chapter 12: School-Based Interventions.- Chapter 13: Building Resilience through Prevention.- Section V: Legal Issues.- Chapter 14: Legal Issues in Educating Anxious and Depressed Students.- Section VI: Appendices.- Chapter 15: Appendices.- Appendix A: Developmental History Form.- Appendix B: Mental Status Examination Form.- Appendix C: Cognitive-Behavioral Therapy Case Conceptualization Worksheet.- Appendix D: Medications Used to Treat Anxiety Disorders.- Appendix E: Mood Monitoring Checklist.- Appendix F: Medications Used to Treat Depression and Mood Disorders.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.