Transformation of Chinese Newspaper Companies

Management, Production and Administration
 
 
Routledge (Verlag)
  • erschienen am 12. Dezember 2018
  • |
  • 200 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-0-429-66577-6 (ISBN)
 

This book focuses on the transformation of Chinese newspaper companies in aspects of managerial strategies, newsroom practices and interactions with national policies. The comparative case study of two publishers comprises empirical evidence from editors, editor-in-chiefs, commercial staff, managers, technicians and scholarly experts. Locating in the intersection of media management, journalism and media policy, its analytical devices include differing but related theories.

With the primary data and integrated theoretical frameworks, the primary argue is that the transformation is oriented to the Internet market, which is a consensus of newspaper practitioners and government administrators.

  • Englisch
  • Milton
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
6 schwarz-weiße Abbildungen, 6 schwarz-weiße Zeichnungen, 8 schwarz-weiße Tabellen
  • 2,17 MB
978-0-429-66577-6 (9780429665776)
weitere Ausgaben werden ermittelt
Dr. Miao Huang graduated from University of Glasgow on April 2017 with a non-correction PhD thesis about digital transition in Chinese newspaper industry. She has started to do post-doctoral research at the Journalism School of Renmin University of China from September 2017. Miao published several articles concerning issues of media convergence, transformation of traditional media and innovation of media business in peer-review journals in China and made presentations about relevant topics in different international academic conferences. Her research interests include strategic management in media, technological innovation of media, media convergence and mobile communication.

Contents

List of figures *

List of tables *

Acknowledgements *

Foreword *

Chapter 1 Introduction *

Chapter 2 Conceptualisation *

Chapter 3 Context of Transformation *

Chapter 4 Transformation of Management *

Chapter 5 Transformation of production *

Chapter 6 Transformation of Administration *

Chapter 7 Conclusions *

Bibliography *

Appendix *

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

45,49 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
E-Book bestellen