Weaving Knowledge Together

Writing Centers and Collaboration
 
 
Routledge (Verlag)
  • 1. Auflage
  • |
  • erscheint ca. am 17. Dezember 2021
  • |
  • 240 Seiten
 
E-Book | PDF ohne DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-135-90006-9 (ISBN)
 
First published in 1998. In a 1996 review article in College English, Elizabeth Rankin contrasted the method and epistemology of two recent books on writing pedagogy, describing one as "grounded in the experience of student writers and teachers" and the other as "academic." Rankin's labels highlight one of the leading sources of tension in composition research-the tension between practice and theory-a tension that echoes in writing center research and publications. This collection of chapters seeks to build on the inherent collaborativeness of writing centers, capturing the voices of the student writers and tutors who are at the core of writing center work.
1. Auflage
  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für Beruf und Forschung
978-1-135-90006-9 (9781135900069)

weitere Ausgaben werden ermittelt
Carol Peterson Haviland (Edited by) , Maria Notarangelo (Edited by) , Lene Whitley-Putz (Edited by) , Thia Wolf (Edited by)
Contents: C.P. Haviland, M. Notarangelo, L. Whitley-Putz, T. Wolf, Introduction. C. Connolly, A. DeJarlais, A. Gillam, L. Micciche, Erika and the Fish Lamps: Writing and Reading the Local Scene. P.B. Childers, J. Laughter, M. Lowry, S. Trumpeter, Developing a Community in a Secondary School Writing Center. L. Johnson-Shull, S. Wyche, B.Q. Griffith, The "Butterfly Effect": A Multiperspective Narrative of the Effects of Assessment on a Writing Center. S. Blythe, M. Harris with S. Pollert, A. Stellmach, A Discussion on Collaborative Design Methods for Collaborative Online Spaces. D. Enriquez, C.P. Haviland, C. Olson, D.J. Pizurie, To Define Ourselves or to Be Defined? T.M. Conroy, N. Lerner with P.J. Siska, Graduate Students as Writing Tutors: Role Conflict and the Nature of Professionalization. J. Mullin, N. Reid, D. Enders, J. Baldridge, Constructing Each Other: Collaborating Across Disciplines and Roles. E. Sommers, L. Stering, C. Tan, B. Diskin, Do You Know Who(m) You're Talking to? Critical Pedagogy and English as a Second Language Tutoring. N. Grimm, M. Penti with J. Barrett, R. Townsend, S. Islam, Rethinking Agency. C.P. Haviland, M. Notarangelo, L. Whitley-Putz, T. Wolf, What Can Collaborating Teach Us About Writing Centers and About Collaboration? J. Mullin, One Reader Reading.

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: ohne DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Ein Kopierschutz bzw. Digital Rights Management wird bei diesem E-Book nicht eingesetzt.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

38,99 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF ohne DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen